13 C
București
joi, 22 februarie 2024
AcasăInvestigații România LiberăScumpirile afecteaza vanzarile retailerilor

Scumpirile afecteaza vanzarile retailerilor

» Diminuarea puterii de cumparare si scumpirea alimentelor vor determina scaderi ale vanzarilor retailerilor pentru anumite tipuri de produse.

» Vanzarile principalelor grupuri de retail din Romania au ajuns anul trecut la 6,9 miliarde euro, in crestere cu 44% fata de anul anterior.

Retailerii se asteapta la diminuarea vanzarilor pentru anumite categorii de produse,  in contextul majorarii preturilor gazelor, petrolului si energiei electrice, care va antrena un val de scumpiri pentru anumite produse alimentare, diminuand puterea de cumparare. "Vor avea loc scumpiri, in special la produsele alimentare de baza, dar este inca devreme sa apreciem care va fi cresterea. Avand in vedere nivelul puterii de cumparare si cresterea preturilor produselor alimentare, este posibil sa ne confruntam cu scaderi ale vanzarilor pentru anumite tipuri de produse", a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.

Desi romanii au cumparat cu 6% mai putine produse alimentare in luna mai fata de aprilie, conform statisticilor Eurostat, directorul de marketing al Carrefour pune aceasta scadere pe seama sarbatorilor pascale care au generat cresteri ale vanzarilor in luna aprilie. Aceasta sustine ca deocamdata nu se simte efectul cresterii preturilor produselor alimentare pe piata romaneasca, consumul a ramas la fel, insa pentru perioada urmatoare se asteapta la cresteri de preturi pentru produsele alimentare. "Inca nu se vede o diminuare a consumului, insa ma astept la o crestere a preturilor alimentelor ca urmare a impactului international al majorarii preturilor alimentelor si a scumpirii gazelor si electricitatii", considera Mihai. In conditiile in care 70% din gospodariile din Europa sunt afectate de cresterile de preturi, Romania, tara cu o economie in crestere, necesita planuri atente de dezvoltare si reactie la crizele de
pe pietele internationale, avertizeaza reprezentanta Carrefour. In schimb, aceasta vede un potential important pentru piata de bunuri de folosinta indelungata si amenajarea locuintei. Pe piata romaneasca, grupurile Metro, Rewe si Carrefour ocupa primele trei locuri in clasamentul distribuitorilor, in functie de cifra de afaceri. Anul trecut vanzarile principalelor grupuri de retail din Romania au  avansat cu 44%, la 6,9 miliarde euro, potrivit reprezentantei Carrefour, care citeaza datele firmei de cercetare Planet Retail.

 

Lantul de magazine cash&carry Metro a inregistrat cele mai mari vanzari, de 1,892 miliarde euro, urmat de Selgros, cu 947 milioane euro, Carrefour – 866 milioane euro, Kaufland – 580 milioane euro si Cora – 576 milioane euro. Potrivit unei statistici privind vanzarile la nivelul anului 2006, Romania ocupa locul al doilea in Europa, in functie de vanzarile pe metru patrat, cu 10.200 euro, dupa Franta (13.200 euro), ceea ce arata un nivel ridicat al rentabilitatii, in conditiile in care ne situam pe penultimul loc in Europa ca numar de magazine moderne deschise. Marile lanturi de magazine au inregistrat in 2007  o pondere de 39% in totalul vanzarilor de retail din Romania, urmand sa ajunga la 50%  din piata in 2010. Astfel, principalele retele de retail  de pe piata autohtona controleaza 74 de hipermarketuri, 88 de supermarketuri, 152 magazine de tip  discount si 40 de unitati cash&carry.

Studiile au aratat ca cele mai populare formate pe piata romaneasca sunt hipermarketurile si supermarketurile, care detin fiecare 15% din totalul vanzarilor, urmate de magazinele de discount si unitatile cash&carry, cu o pondere de 5%, respectiv 4% din piata de retail.
"In ultimii ani formele moderne de retail au inregistrat o crestere extrem de dinamica, insa acest segment de piata nu a ajuns inca la maturitate. In urmatorii trei ani, tinand cont de planurile de dezvoltare anuntate de retaileri, numarul de hipermarketuri va ajunge la 120-140  de unitati la nivel national", spune Tiberiu Danetiu, director marketing Auchan Romania.

Cele mai citite

Germania ar putea intra în recesiune

PIB-ul Germaniei va creşte cu doar 0,2% în acest an, a declarat ministrul german de finanţe, Robert Habeck, potrivit zf.ro. Noile prognoze sunt mult mai...

Suedia avertizează privind spionajul rus, în special în Arctica

Serviciile de informaţii suedeze (SÄPO) au avertizat miercuri cu privire la ameninţarea teritorială reprezentată de spionajul rus, în special în Arctica, pe măsură ce...

Grindeanu veste bună despre construcția autostrăzii Pașcani- Suceava

Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat joi Studiul de Fezabilitate al autostrăzii Pașcani- Suceava, anunță ministrul Sorin Grindeanu. Documentul fusese avizat săptămâna trecută...
Ultima oră
Pe aceeași temă