25.6 C
București
luni, 15 iulie 2024
AcasăInvestigații România LiberăRomanii, locul 6 in Europa la consumul de bere

Romanii, locul 6 in Europa la consumul de bere

» Piata autohtona de bere va creste anul acesta cu circa 5% fata de anul trecut, cand a atins 19,4 milioane hectolitri, potrivit Asociatiei Berarii Romaniei (ABR).

Ritmul de crestere estimat pentru acest an este inferior celui de anul trecut, desi recentul Campionat European de fotbal si vremea calda vor avea o influenta semnificativa asupra vanzarilor anuale de bere, potrivit ABR. Totusi, primii patru producatori de bere de pe piata romaneasca, Heineken, InBev, URBB si SAB Miller, care detin peste 80% din piata, ar putea inregistra anul acesta o crestere cu aproximativ 20% a vanzarilor, de aproape 4 ori mai mult decat estimeaza ABR ca va creste piata, spun cei de la InBev.

Grupul URBB, care produce berile Tuborg, Carlsberg, Skol si Holsten, a inregistrat, pentru primul semestru din acest an, vanzari in crestere cu 15%, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, ne-a declarat Alina Bratu, director de comunicare al companiei. In prezent, URBB detine o cota de aproximativ 9% din piata. Pentru 2008 URBB tinteste o crestere cu 20% a volumului vanzarilor. Investitiile programate de URBB in 2008 se cifreaza la 20 milioane euro, iar de la intrarea in Romania acestea se ridica la 185 milioane dolari.
URBB estimeaza ca, in acest an, piata berii va creste cu 5%, maximum 7%, deoarece dupa ritmurile de crestere din 2006 si 2007 piata a ajuns la o perioada de maturizare.
Compania InBev, care produce berile Stella Artois, Beck’s, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc, spune ca si-a crescut cota de piata cu 1% datorita campaniei Ziua Barbatului. Pentru 2008 reprezentantii companiei estimeaza ca primii patru producatori vor avea un ritm de crestere similar cu cel de anul trecut, de circa 20%.

Heineken Romania si-a consolidat pozitia de lider pe piata berii din Romania, pana la o cota de piata de 31%, dupa achizitia Bere Mures, ajungand la o capacitate de productie de 6 milioane hectolitri de bere. Reprezentantii Heineken Romania nu au putut oferi informatii despre vanzarile din primele sase luni, asteptand mai intai publicarea acestor date de catre grupul-mama. Pentru 2008, compania care produce berile Heineken, Goesser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita si Hategana a anuntat investitii de 50 milioane euro.
Albacher este cea mai noua bere lansata pe piata romaneasca. Grupul Romaqua, ce detine in portofoliu berea Albacher, a investit 40 milioane euro in noua fabrica de la Sebes, care are o capacitate de un milion de hectolitri anual. Pentru acest an compania estimeaza o cota de piata de 4-5% cu Albacher.
Bere Azuga este in proces de relansare a marcii sale de bere, avand ca obiective marirea cotei de piata la 2,5% si cresterea productiei la 500.000 hectolitri pe an pana in anul 2009.

Marcile "populare", cele mai consumate sortimente de bere
Cu un consum de bere de 89 litri pe cap de locuitor, Romania se situeaza pe  locul sase in Europa, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei. Cei mai mari bautori din Europa sunt cehii (160 litri), germanii (118), austriecii (111) si danezii (90).
"Creste apetitul romanilor pentru bere, consumul pe cap de locuitor ne apropie de primii jucatori din Europa", a spus Constantin Bratu, directorul asociatiei, spunand ca Romania este devansata la nivel european de tari cu traditie in domeniu.
Potrivit acestuia, marcile "populare" contina sa fie cel mai consumat sortiment de bere pe piata romaneasca, ceea ce demonstreaza ca romanul este un consumator sensibil la pret. Ca preferinte de consum domina segmentul de bere blonda ambalata la PET, cu o pondere de peste 45% din vanzarile totale de bere, urmata de berea la sticla, cu o cota de circa 40%.
 
Vanzari de un miliard de euro anul trecut
Vanzarile producatorilor de bere de pe piata autohtona au ajuns anul trecut la peste un miliard de euro, cu un volum de 19,4 milioane hectolitri. Fata de anul anterior, piata romaneasca a berii a  consemnat un avans de 9,6%,  pe fondul cresterii  nivelului de trai si a investitiilor mari ale producatorilor in  promovare.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă