Termenul-limita de depunere a ofertelor pentru asigurarea flotei Tarom s-a stabilit a fi data de 20 februarie. Initial, termenul anuntat de operatorul aerian, prin Monitorul Oficial, a fost ziua de 29 ianuarie.
Inainte de expirarea acestei date, Ardaf a depus o contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). La data respectiva, Ardaf se afla inca sub monitorizarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) si, din acest motiv, nu a fost admisa la licitatie, conform cerintelor din caietul de sarcini. Potrivit procedurii, licitatia a fost suspendata pana la solutionarea contestatiei. CNSC a respins “plangerea” Ardaf si a transmis Tarom aceasta decizie. In urma cu doua zile, compania aeriana i-a anuntat pe ceilalti ofertanti ca data de depunere a ofertelor s-a stabilit a fi 20 februarie 2006. Surse din piata de asigurari ne-au declarat ca in cursa pentru asigurarea flotei Tarom s-au inscris patru companii – Allianz-Tiriac, Astra-Uniqa, BCR Asigurari si Omniasig.
Piata, dominata de doi asiguratori
Piata asigurarilor aviatice din Romania este dominata de doua mari companii – Allianz-Tiriac, care detine conturile Tarom si Carpatair, si Astra-Uniqa, aceasta avand in portofoliul de clienti Romavia, Romaero, Blue Air, Aeroportul Bucuresti-Baneasa si Aeroclubul Romaniei.
Astra a asigurat flota Tarom in perioada anilor 1991-1993. Dupa aceea, contul Tarom a fost preluat, pana in anul 2001, de compania de asigurare Anglo-Romana, careia CSA i-a retras autorizatia de functionare in iunie 2003.
Cel mai mare contract
Din anul 2002 pana in 2006, licitatiile pentru asigurarea flotei Tarom au fost castigate constant de Omniasig, cu ajutorul unor caiete de sarcini “cu dedicatie”. In octombrie 2001, cand Omniasig a devenit asiguratorul Tarom, contractul pentru anul 2002 a avut o valoare de 7,5 milioane de dolari. In perioada 2003-2005, Tarom a platit Omniasig o suma totala de 11,24 milioane de dolari. Allianz-Tiriac a castigat licitatia de la inceputul anului trecut, astfel ca flota Tarom a fost asigurata de aceasta companie pentru perioada 1 februarie 2006-31 ianuarie 2007, la un pret de 4,5 milioane de dolari.
Tarom detine o flota compusa din 18 aeronave – 2 Airbus 318-100, 5 Boeing 737-300, 4 Boeing 737-700 si 7 ATR 42-500. Inca doua aeronave A315-325, care insa nu sunt in stare de navigare, intregesc portofoliul companiei.
Tarom este controlata de statul roman, prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu un pachet de 95% din capitalul operatorului. Restul actiunilor sunt detinute de Aeroportul “Henri Coanda” (2,58%), ROMATSA (2,18%), Fondul de Investitii Financiare Private Muntenia (0,15%) si Autoritatea Aeronautica Civila Romana (0,09%).
Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 300 milioane de dolari, in crestere usoara fata de nivelul consemnat in 2006, si un profit de sapte milioane de dolari, fata de o valoare de trei milioane de dolari obtinuta in anul precedent.