Patru ore petrecute in fata unui calculator si vorbind la telefon, la un loc de munca care nu necesita studii universitare, pot aduce venituri substantiale bugetului in perioada de recesiune.
Companiile de call center anunta, pentru a doua jumatate a anului, angajari semnificative in domeniul outsourcing, sector in care sunt externalizate anumite sarcini de catre organizatii unor entitati private. De exemplu, Competence Call Center comunica la inceputul lunii dublarea suprafetei birourilor, oferind noi locuri de munca pentru aproximativ 200 de colaboratori.
Adina Stroe, HR consultant Von Consulting, explica fenomenul prin existenta unei solicitari destul de mari din partea firmelor care au ca domeniu de activitate recuperarea creantelor. "Contactarea celor care sunt rau-platnici catre banci, catre institutii financiare sau catre prestatori de servicii este des intalnita in call centere", sustine Stroe.
Preluarea de apeluri sau telemarketing
Activitatea unui operator difera in functie de proiectele pe care le desfasoara compania in perioada respectiva. "In principal, ocupatia unui operator presupune preluarea sau initierea de apeluri in vederea oferirii de informatii, rezolvarea unor situatii semnalate de clienti sau promovarea de servicii si produse, pana la vanzarea acestora catre anumite categorii de persoane (telemarketing – n.a.)", precizeaza Stroe.
Compania care beneficiaza de serviciile agentului call center urmareste dezvoltarea unei strategii de fidelizare a propriilor clienti. De aceea, operatorii trebuie sa aiba cunostinte privind profilul si activitatea organizatiei beneficiare.
Studii medii si abilitati de comunicare
In general, pentru un astfel de job, companiile de call center opteaza petru persoane cu studii medii, nefiind obligatorii cele universitare.
Adina Stroe sustine ca doar in cazul in care este vorba despre servicii in domeniul financiar-contabil sunt necesari absolventi de studii superioare, cu experienta.
"Un agent de call center trebuie sa faca dovada unor bune abilitati de comunicare, sa fie punctual si capabil sa realizeze mai multe activitati in acelasi timp, precum capacitatea de a dactilografia la o viteza mare", rezuma Silvia Iordache, marketing analist Valoris Center. Pe langa acestea, Stroe adauga faptul ca obligatorie este cunoasterea fluenta a cel putin unei limbi straine de circulatie internationala.
Castig salarial flexibil
Pentru o persoana cu experienta pe o pozitie similara si o limba straina cunoscuta, Adina Stroe declara ca veniturile pot fi situate intre 100 si 700 de euro pe luna. Castigurile pot varia insa in functie de mai multi factori . "Tipul de proiect pentru care lucreaza, apoi gradul de dificultate al serviciului sau limba in care vorbeste cu clientii sunt cateva dintre conditiile dupa care se calculeaza un salariu", declara Iordache. Pe langa pachetul salarial fix, companiile ofera bonusuri atunci cand obiectivele sunt atinse.
Ce se cere
1. Abilitati de comunicare;
2.Competente cognitive;
3.Abilitati de vanzare;
4.Atitudine inspre client si rezolvarea problemelor lui;
5.Cunostinte specializate pentru fiecare proiect;
6.Spirit de echipa;
7.Cunostinte de limbi straine;
8.Cunostinte de MS Office.
Sursa: Competence Call Center