Realizarea unui site dintr-un CV, amplasarea de bannere cu prezentarea experientei, impartirea CV-ului in intersectii sunt doar cateva solutii.
Multi candidati se plang de faptul ca nu reusesc sa obtina un loc de munca, desi, spun ei, "au facut tot ce era posibil" pentru asta. Insa doar apelarea la metodele clasice de candidare nu mai este astazi suficienta. Asta au inceput sa inteleaga tot mai mult si unele persoane care au ramas fara job. De aceea, candidatii creativi isi intocmesc video CV-uri, cu prezentari de doua minute, ori se straduie sa realizeze CV-uri in programul Power Point. Totul, pentru a atrage atentia angajatorilor.
Altii sunt si mai indrazneti. Carmen Dinca, de exemplu, pe langa crearea site-ului www.hirecarmen.ro, a amplasat panouri in Piata Unirii din Bucuresti, in care-si prezinta cererea de angajare. Urmarea cailor clasice, considera experta in marketing, ar fi durat prea mult. "Aceasta este metoda pe care am ales sa o folosesc pentru a gasi locul de munca potrivit persoanei mele. Am primit oferte din domenii diferite si primesc in continuare", motiveaza Carmen campania initiata pe 17 septembrie.
Tort in forma de carte de vizita si plic personalizat
Alte metode practicate de candidati mai sunt trimiterea, pe adresa angajatorului, a unui tort in forma de carte de vizita sau a unei cutii frumos ambalate (ca un cadou), cu CV-ul in ea. Se mai uziteaza si impartirea CV-ului in intersectii, purtarea unor placaje cu "caut loc de munca" sau montarea unor reclame cu "vreau sa muncesc". Dragos Gheban, business development manager la Catalyst Solutions, firma care organizeaza targul "Angajatori de top", spune ca se mai poate apela, de exemplu, la trimiterea unui CV prin posta, printat pe o hartie de calitate. "Un astfel de gest este mai rar si cu siguranta va fi tinut minte", motiveaza el.
Alta solutie care poate avea succes, mai ales atunci cand angajatorul are de selectat mii de CV-uri, este trimiterea prezentarii in plic personalizat, in atentia persoanei de decizie. "si trimitrea CV-ului pe e-mail direct persoanei care se ocupa de angajari arata ca respectivul candidat a analizat situatia si s-a preocupat mai mult decat ceilalti", spune Alina Botezatu, managing partner la compania Perspective Group.
Depunerea personala a CV-ului
O alta metoda prin care se poate atrage atentia este livrarea personala a CV-ului. "Daca ati descoperit o oferta pentru un job care va intereseaza, documentati-va despre respectiva companie, imbracati-va adecvat, luati o copie dupa CV si mergeti la sediul companiei. Acolo va prezentati, va manifestati interesul fata de pozitie si lasati un CV. De asemenea, puteti solicita o intalnire cu persoana care va poate oferi mai multe informatii legate de post. Obiectivul este sa va faceti cunoscut si sa obtineti informatii legate de job, nu sa va angajati in acel moment", spune Mihaela Lefter, specialist in resurse umane la compania Skill Team.
Bile albe primesc si candidatii care telefoneaza pentru a se asigura ca CV-ul a ajuns la cine trebuie si cei care revin cu un e-mail pentru a cere detalii. "Pastrarea comunicarii cu compania inseamna interes din partea candidatului. Rezulta clar ca prezentarea nu a fost trimisa laolalta si altor zeci de companii", explica Dragos Gheban. De un real folos mai pot fi participarea la targuri de profil, la programe de internship, voluntariat, practicarea de networking.
Curajul creste sansele
In conditiile actuale de criza economica, metodele inedite atrag atentia angajatorilor. "Prin urmare, candidatii care cauta un loc de munca utilizand abordari neconventionale si au curajul sa fie altfel pot avea sanse suplimentare", considera Alina Botezatu. De altfel, spune si Alexandra Oana, senior HR consultant la VON Consulting, in ultima vreme romanii apeleaza din ce in ce mai des la metode neconventionale pentru a-si gasi un job. "Tinand cont de situatia globala, putem spune ca acum este momentul cel mai potrivit pentru descoperirea unor noi metode de aplicare. Prin acestea, candidatii isi pot testa creativitatea, capacitatea de inovatie. Cei care recurg la aplicatii «trasnite» transmit mai multe decat printr-un simplu CV. Cu siguranta un astfel de candidat va atrage atentia mai mult decat cel care trimite CV-ul pe e-mail sau aplica pe un site specializat", explica experta.
Ce-i caracterizeaza pe aplicantii "altfel"
Psihologul Gina Gheoca este de parere ca persoanele care apeleaza la metode neconventionale pentru a ocupa un post sunt sigure pe ele, independente si cu multa creativitate. "Este de preferat sa se angajeze intr-un domeniu in care programul este flexibil si unde se poate vorbi deschis, intr-un mediu in care se pune accent pe ingeniozitate. Mai conteaza si colegii, pentru ca intr-un grup rigid aceste persoane se vor simti chiar marginalizate", considera specialista.