-2.2 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăMallurile cauta marci romanesti de confectii

Mallurile cauta marci romanesti de confectii

» Dezvoltatorii centrelor comerciale  iau in calcul inchirierea spatiilor si catre producatori autohtoni.

Dupa ce brandurile internationale de confectii au fost principalii clienti ai mallurilor, acum proprietarii marilor centre cauta marcile romanesti, in special in orasele din provincie.
"Firmele romanesti ofera oportunitati dezvoltatorilor de centre comerciale din Romania", declara Teodor Pop, manager-partener in cadrul companiei de dezvoltare imobiliara RED Management, care dezvolta o retea de noua malluri in principalele orase din tara.

Este o repliere fireasca a celor care inchiriaza spatii comerciale in fata efectelor previzibile atat ale devalorizarii leului fata de moneda europeana, care scumpeste marfa din import, cat si ale scaderii cererii de consum, spune Cristian Parvan, secretar general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri Romani (AOAR). "Firmele romanesti au lucrat ani de zile sub etichetele marilor branduri pe confectii, astfel incat pentru unele nu va fi o problema sa se extinda si sa intre in malluri. Din pacate, nu sunt multe companii care sa-si fi dezvoltat o marca proprie", spune Parvan.

In opinia reprezentantilor RED Management, aceasta tendinta va fi mai vizibila in piata in urmatorii doi ani, perioada in care au fost programate cele mai multe inaugurari de malluri.
"Chiria trebuie sa fie legata intotdeauna de potentialul centrelor comerciale", spune Pop, comentand ca in contextul actual nivelul chiriilor a fost ridicat, comparativ cu potentialul financiar al unor producatori autohtoni, deoarece competitia a fost redusa pe piata. Insa o data cu deschiderile anuntate, jucatorii din domeniu anticipeaza o ajustare a chiriilor pe fondul intensificarii concurentei.

In primele sase luni ale anului, chiriile maxime in spatiile comerciale au variat intre 120 si 140 de euro/metru patrat pe luna, potrivit  datelor Atisreal.
Compania Alia Concept, producatorul brandului autohton de confectii Alia, a decis sa intre pe aceasta piata prin lansarea unei colectii speciale care se adreseaza segmentului de consumatori cu venituri peste medie. "In urma acestei investitii, vom lansa o noua linie de confectii, cu materiale si accesorii exclusiv din import, care se adreseaza segmentului superior. Aceasta va fi comercializata in cadrul primului magazin propriu pe care il deschidem la inceputul lunii decembrie in galeriile comerciale Cora Lujerului", ne-a declarat Liliana Balasoiu, administratorul companiei, precizand ca pentru anul viitor are in vedere deschiderea a inca trei magazine in cadrul unor malluri din Bucuresti si din tara.

 

"Din pacate, mallurile nu sunt inca receptive la cererea producatorilor romani, prefera brandurile internationale, chiar daca nivelul chiriei este acelasi", mentioneaza Liliana Balasoiu. si compania Deniuma Com Impex, producatorul brandului de confectii Nissa, prezent pe piata din 1994, a deschis pana in prezent 11 magazine in centrele comerciale din Bucuresti si alte orase din tara si intentioneaza sa mai deschida inca trei in cursul anului viitor.

"Nu putem sa ne laudam cu un profit foarte mare in cadrul acestor magazine. Investitia necesara amenajarii unui magazin se ridica la 60.000 de euro, iar nivelul chiriei variaza de la 30 de euro/metru patrat pana la 70 de euro/metru patrat. Pentru anul 2009 avem trei proiecte in desfasurare, care vizeaza deschiderea a trei noi magazine, dintre care doua in Bucuresti, Cotroceni Mall si Grand Arena Mall, si unul in Constanta", declara Alexandra Vasile, reprezentanta companiei.

Cele mai citite

Alegerile prezidențiale 2024: Peste 45.000 de angajați MAI, mobilizați pentru primul tur de scrutin

Cătălin Predoiu a cerut sancționarea fermă a oricărei încercări de cumpărare de voturi sau mită electorală Duminică, la primul tur al alegerilor prezidențiale, peste 45.000...

Nicolae Ciucă: Am votat pentru acel candidat care poate să reprezinte valori ale democrației românești

Președintele PNL, Nicolae Ciucă  a votat în comuna Balotești, la alegerile prezidențiale Nicolae Ciucă a ajuns la ora 8 la o secție de votare din...

România votează: 18 milioane de cetățeni înscriși pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie

Actualizările sunt gestionate de primari sau de persoane desemnate prin dispoziție legală Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunțat că numărul total al alegătorilor înscriși în...
Ultima oră
Pe aceeași temă