19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăInvestigații România LiberăMai puţine spaţii comerciale în România

Mai puţine spaţii comerciale în România

România a avut una dintre cele mai mari scăderi din Europa în ce priveşte cons­trucţia de centre comerciale, ceea ce a determinat o trecere de pe poziţia 7 ocupată anul trecut pe locul 10 la începutul lui 2010. Şi asta deoarece un număr important de proiecte de centre co­merciale au fost amânate. „In­secu­ritatea locului de muncă şi programul de restructurări al Guvernului pentru 2010 nu au ajutat încrederea consumatorului, ceea ce a afectat dezvoltarea de noi centre comerciale” afirmă Răzvan Gheorghe, Partener şi Managing Director Cushman & Wakefield Romania. Potrivit datelor Cushman & Wakefield „România a înregistrat o scădere mare a pro­iec­telor în pregătire şi practic, în ultimele 18 luni, nu s-a început cons­trucţia la proiec­te noi. În Ro­mânia dezvoltarea de noi centre comerciale va încetini, ajungând la 130.000 mp în 2011″, ceea ce înseamnă o scădere de peste 80% faţă de maximul de aproximativ  750.000 mp înregistrat în 2008.

Mai puţine centre comerciale şi în Europa
În 2009 dezvoltarea de noi centre comerciale în Europa a încetinit considerabil. Şi este puţin probabil ca ritmul acestor dezvoltări să creas­că înainte de 2012, este concluzia raportului Dezvoltarea Centrelor Comerciale în Europa, reali­zat de Cushman & Wakefield. În 2010 ar trebui să fie livraţi aproxi­mativ 6,1 milioane mp, iar în 2011 se va înregistra cel mai scăzut ­nivel din ultimii şapte ani, cu aproximativ 5 milioane mp, în scădere cu 46% faţă de maximul din 2008, când au fost livrati 9,3 milioane mp noi spaţii în centre comerciale în 2008.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă