Asa cum anticipam caldura face ca industria turistica sa inceapa sa se miste. si nu oricum, ci haotic, sfidand orice reguli de conduita profesionala sau de bun simt.
Preturile au devenit aiuritoare si nu au alta baza decat spolierea turistilor. Pe litoral, hotelurile practica in weekend tarife de receptie chiar daca vreti sa cumparati biletele de la agentiile de turism. In statiunile montane titrate, o noapte de cazare rivalizeaza cu preturile hotelurilor din Paris, iar in statiunile balneare modernizate nu te poti atinge de o cura decat daca veniturile familiale sunt echivalente cu cele din Uniunea Europeana.
Singurele destinatii cat de cat accesibile sunt cele agroturistice unde, desi tarifele au crescut, mai exista decenta.
Astfel, ca si anul trecut, ca si acum doi ani si tot asa….industria turistica se complace intr-o politica de japca. Fara o strategie unitara, fara o preocupare pentru promovare, cu singurul scop de a rezolva in sezoane ceea ce nu se rezolva pe tot parcursul anului. si cum sa poti sa te dezvolti, sa atragi straini sa-ti imbunatatesti serviciile daca turism se face doar doua luni vara si doua luni iarna?
Administrativ Romania sta dezastruos in domeniul turistic. Pe postul de ministru de resort s-au perindat tot felul de persoane si personalitati care nu au rezolvat nimic palpabil. Fiecare a schimbat cate ceva, fiecare a facut norme, fiecare a avut o alta viziune asupra dezvoltarii turistice. si precum zicala cu "copilul cu multe moase" asa si cu industria vacantelor – a ramas de izbeliste. In ultimii patru ani, nici unul din diriguitorii domeniului nu a lasat vreo urma cum ca ar fi trecut pe acolo. In schimb au aparut in tot felul de emisiuni televizate, la radio si in ziare cu acelasi slogan: "Turismul este prioritatea noastra". Cuvinte goale lipsite de continut si nesustinute de niciun argument valabil. Romania nu a beneficiat de o politica de promovare ca destinatie turistica, de frica amenintarilor oponentilor politici. S-a preferat ca banii alocati pentru aceasta sa fie returnati la buget.
Nu s-a invatat nimic din exemplele Bulgariei, Croatiei, Slovaciei sau Muntenegrului, tari care nu au potentialul nostru turistic, unele trecand prin razboaie decimatoare, dar care au stiut sa-si promoveze destinatiile turistice, sa ofere servicii de calitate, sa aplice tarife modice, pe tot parcursul anului astfel incat sa-si atraga turistii si sa-i fidelizeze.