» O treime din salariatii Ford Romania s-au aflat in somaj tehnic trei zile din cauza crizei in care a intrat gigantul General Motors – catre care fabrica din Craiova livreaza motoare si cutii de viteze. Contractul GM-Ford ar putea fi intrerupt inainte de termen, sustin surse din fabrica.
Criza economica mondiala isi face simtite efectele si printre producatorii de masini si componente auto din Oltenia. Una dintre fabricile care au fost afectate si la care se prevad situatii grele este Ford Romania, fosta fabrica Daewoo de la Craiova. Potrivit liderului sindical al intreprinderii, Ovidiu Cioroianu, circa 1.000 din cei 3.900 de salariati ai fabricii lucreaza in acest moment la sectia de motoare si cutii de viteze, fiind furnizorii GM pentru fabricile gigantului american din Ucraina, Egipt, Uzbekistan si Coreea.
"Luna aceasta sectia a fost in somaj tehnic timp de trei zile. Nici la ora actuala nu se lucreaza la intreaga capacitate si este posibil sa fie si mai rau daca se prelungeste criza. GM a cerut micsorarea productiei din cauza crizei economice", ne-a declarat Ovidiu Cioroianu. De cealalta parte, Florentina Stoican, PR Manager la GM Romania, a promis ca in curand compania va face precizari in legatura cu acest subiect. Conform contractului, in 2008 Ford Romania trebuie sa livreze catre fabricile GM 200.000 de cutii de viteze si 170.000 de motoare. Pe de alta parte, presa germana a anuntat recent ca este posibil ca GM sa trimita in somaj tehnic angajatii sai din Europa, ceea ce va afecta, dupa cum am precizat mai sus, salariatii productivi de la Ford Romania. Chiar si Ford a anuntat recent ca va renunta la circa 200 de salariati angajati temporar la fabrica din Saarlouis (Germania).
In Romania insa, slujbele angajatilor nu sunt puse deocamdata in pericol, pentru ca uzina de la Craiova nu produce momentan masini, ci inlocuieste si modernizeaza liniile de productie care au apartinut Daewoo. "Lucrarile de modernizare a fabricii au inceput deja. Proiectele noastre includ retehnologizarea si modernizarea sectiei caroserii, modernizarea si extinderea capacitatii si flexibilitatii sectiei vopsitorie, dar si dotarea zonelor de finisaj si a platoului de retus ale sectiei montaj general cu echipamente", sustine Anamaria Timis, PR la McGuireWoods, compania care reprezinta Ford.