-0.4 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăElvetienii cer Romaniei produse cu un grad mai mare de inovatie

Elvetienii cer Romaniei produse cu un grad mai mare de inovatie

Elvetia este singura tara care are un program de promovare a importurilor – SIPPO, intrucat gradul de autoaprovizionare este foarte mic, importurile constituind baza marfurilor care se desfac aici. Acest lucru constituie o importanta oportunitate care poate fi exploatata cu succes si de catre exportatorii romani, care au si beneficiat deja de finantari totale in valoare de peste 65 milioane de euro, fonduri ce au fost acordate de guvernul elvetian prin acest program. In aceste conditii, volumul exporturilor romanesti pe piata Elvetiei a cunoscut o dinamica promitatoare, dar aceasta este departe de potentialul total.
Pentru a veni in sprijinul intreprinzatorilor care ar fi interesati sa acceada pe o astfel de piata, Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, prin programul sau de promovare a exporturilor romanesti pe pietele europene, a organizat o intalnire intre oameni de afaceri romani si el-vetieni. Aceasta intalnire a avut loc la initiativa companiei de consultanta Mattig Management AG din Elvetia, care si-a deschis recent un birou la Bucuresti, dupa Budapesta, Praga si Varsovia, si ofera firmelor romanesti si elvetiene interesate asistenta necesara in vederea stabilirii unor parteneriate de afaceri si gasirii unor noi solutii de finantare.
Mare parte din fondurile alocate exportatorilor romani au fost utilizate pentru participari la targurile din Elvetia, pentru reprezentare si programe de marketing, in general pentru imagine, iar ele s-au indreptat cu precadere spre industria lemnului, a textilelor si a serviciilor IT. Insa firmele romanesti trebuie sa-si reorienteze productia catre o valoare adaugata cat mai substantiala, re-nuntand sa fie doar cizmarii si croitorii Europei, dupa cum a punctat Mihai Ionescu, secretar general al Asociatiei Exportatorilor si Importatorilor din Romania – ANEIR, in cadrul intalnirii. Daca aceasta structura se mentine, atunci putem spune ca economia Romaniei a spus deja ce avea de spus, iar nivelul exporturilor romanesti a atins maximul posibil. Fara identificarea unor nise noi de piata pentru produsele autohtone, integrarea nu poate aduce lucruri prea bune. Or, in aceasta perspectiva, creste considerabil rolul caselor de export, ca si al societatilor de consultanta (cum este si firma elvetiana care a organizat intalnirea), beneficiare ale expertizei si ale experientei de marketing international, a adaugat vorbitorul.
Pentru a raspunde ingrijorarii reprezentantului ANEIR, Franz Mattig, presedintele companiei cu sediul la Zurich si colaboratorii sai au facut o prezentare a principalelor avantaje si provocari carora firmele romanesti trebuie sa le faca fata pentru a fi competitive pe piata Elvetiei. "Sansa intreprinzatorilor romani o reprezinta produsele cu un grad inalt de inovatie, a adaugat acesta. Daca acest lucru este indeplinit, alaturi de asigurarea unei calitati impecabile, indiferent de domeniul de activitate din care provin aceste produse, piata elevetiana le este acestora in intregime deschisa”.
Elvetia ocupa, la finele lunii aprilie, locul 12 in clasamentul investitorilor straini din tara noastra, cu un capital social de peste 405 milioane de dolari investit in 1.400 de societati comerciale. Referitor la structura acestor investitii inregistrate la Registrul Comertului, Cornelia Rotaru, director general executiv al CCIRB, a aratat ca 65% sunt profilate pe productia industriala, respectiv pe procesarea alimentelor, sticlarie, energetica etc., 17% pe furnizarea de servicii, 8,6% pe comertul cu ridicata, 5,3% activeaza in turism, iar agricultura si constructiile fac obiectul a doar 1% din sumele alocate Romaniei de catre intreprinzatorii elvetieni.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă