Implicarea si atitudinea pozitiva va ajuta in mare masura la formarea unei imagini bune in ochii superiorilor.
Specialistii in resurse umane spun ca primul pas in obtinerea unei promovari este sa va ganditi cat de mult va doriti un post cu o treapta mai sus. "Fiti precaut!", spune Julie Bowen, manager de dezvoltare al companiei de recrutare Adecco, citata de editia online a ziarului "The Times". "Da, este un pas inainte, dar poate fi o pierdere a tuturor celorlalte beneficii", atrage atentia specialista.
De exemplu, puteti sa va treziti mai bine platit, dar si parte a unui colectiv in care nu va regasiti. De asemenea, s-ar putea sa fiti nevoit sa lucrati mai multe ore peste program, in conditiile in care pentru dumneavoastra timpul petrecut acasa este mult mai important.
De aceea, n-ar fi rau sa va interesati ce contine fisa postului pe care vi-l doriti, astfel incat sa stiti exact ce ar urma sa faceti si pe ce ar trebui sa puneti accent.
Munca si initiativa
Principalele ingrediente din reteta unei promovari sunt munca si initiativa. "Caut sa promovez pe cineva care este muncitor, dar pe de alta parte vreau o persoana care vine cu solutii. Cineva care a luat initiativa la fostul loc de munca si care a avut noi experiente in afara jobului sau", spune Simon Copeman, managerul de alianta si achizitie pentru Marea Britanie si Irlanda al companiei 3M, specializata in vanzari, citat de www.timesonline.co.uk.
Alexandra Urseanu, account executive la Hart Human Resource Consulting din Bucuresti, subliniaza ca, de-a lungul carierei sale, ea a reusit sa promoveze pentru ca a facut intotdeauna ceva in plus fata de indatoririle postului. In felul acesta, "promovarea a aparut de la sine".
Daca va veti indeplini doar sarcinile prevazute in fisa postului dumneavoastra nu va fi de ajuns, subliniaza si Luciana Caciuleanu, HR consultant la Ascent Group: "Angajatorii nu mai promoveaza doar buni profesionisti care executa. Ei sunt din ce in ce mai interesati in a promova angajatii cu o atitudine proactiva, cu un spirit antreprenorial si care vin cu idei inovative".
Luciana Caciuleanu spune ca a promovat in doar doi ani, de la o pozitie de incepator la cea de manager de birou, fara "matusi influente". Armele ei au fost "atitudinea, entuziasmul si implicarea".
Utilitatea planului de cariera
In strategia promovarii, foarte important este sa spuneti deschis sefilor care este traseul profesional pe care vi-l doriti. "sefii va apreciaza mult daca le aratati ca stiti ce vreti si care sunt pasii pe care vreti sa-i urmati si efortul pe care sunteti dispus sa-l depuneti", considera Alexandra Urseanu. Existenta unui plan de cariera va ajuta sa castigati increderea in fortele proprii. In plus, ati creste in ochii sefilor, care ar aprecia siguranta si maturitatea de care dati dovada.
O alta conditie pentru obtinerea unui post "mai sus" este sa va pregatiti in permanenta. "Daca sunteti in cautarea unor posturi cu provocari profesionale mai mari, este important sa ridicati stacheta educatiei", explica Helena Clayton, directorul de programe al colegiului Roffey Park, citata de editia online a cotidianul "The Times".
Comportamentul colegial conteaza
Relatiile cu colegii cantaresc mult pentru o promovare. De aceea, spun expertii, este important sa fiti atent la felul in care va tratati colegii. "Stilul managerial si calitatea relatiilor interpersonale conteaza mult atunci cand cautati sa promovati pentru ca, in ultima instanta, rezultatele vin prin relatiile cu oamenii din jur", mai spune Helena Clayton.
Un alt element care contribuie la promovarea in cadrul unei organizatii este vizibilitatea in companie. "Cu cat proiectul la care lucrati este mai mare in cadrul firmei, cu atat reusitele vor iesi mai bine in evidenta in ochii managerului", considera Dragos Gheban, director de dezvoltare al companiei de recrutare Catalyst Solutions.