Mereu cu zambetul pe buze, are o vorba buna pentru fiecare, este vesel si glumet, in limitele bunului-simt. Este colegul pe care si l-ar dori oricine in echipa, mai ales ca optimismul sau "se ia" si de catre ceilalti membri ai echipei. sefii plac foarte mult astfel de persoane si sunt chiar mai permisivi cu acestea. "si la interviurile de recrutare, persoanele optimiste, cu o atitudine pozitiva, gata oricand de treaba, care nu se plang, au cele mai mari sanse de reusita", spune business-coach-ul Alin Ghizasan.
"La mine la serviciu chiar exista o astfel de persoana. Este o doamna de 45 de ani, care s-a integrat perfect in colectiv, chiar daca media de varsta este de 28 de ani. Cand s-a intors din concediu, toata lumea s-a bucurat! Eu, in locul ei, as fi fost tare mandra de bucuria lor. Insa ei i s-a parut ceva normal", povesteste Adina Grosu, care lucreaza la o firma specializata in recrutarea IT.
Expertii in resurse umane spun ca si optimismul se poate invata. Greu, dar nu imposibil. Primul pas este dat de atitudinea pozitiva si de gandul ca "se poate". "Problemele de acasa nu trebuie aduse la serviciu. Trebuie sa va detasati de ele", spune Mihaela Scarlat, consultant al companiei Advice Human Resources. In fond, ce vina are colegul de birou ca v-ati certat cu nevasta inca de dimineata? Cel mai bine ar fi sa incercati sa zambiti si sa va interesati si de ce mai face colegul dumneavoastra.
Interesul pentru cel de alaturi este vital atunci cand vreti sa fiti placut de colegi. "Evident, nu trebuie sa intrati in amanunte intime sau sa-i adresati prea multe intrebari personale", atrage atentia Dina Taralunga, specialist in resurse umane la compania Ascent Group.
Foarte importanta este si socializarea. "Comunicati, dar in limita timpului pe care il au disponibil si colegii", sugereaza Mihaela Scarlat.