20.8 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024

Cum ajungi copywriter

Un copywriter lucreaza in publicitate. Impreuna cu art directorul formeaza echipa de creatie de baza. Este persoana care compune partea de text a unui demers de promovare si care participa, impreuna cu art directorul, la crearea ideii de promovare. Este o profesie in care talentul la scris trebuie sa fie neaparat completat de experienta de viata si de o curiozitate mare. Copywriterul este omul continuu cautator. El priveste oamenii, ii analizeaza. Este omul care devine bun cand intelege cum gandesc oamenii. Este cel care stie ca oamenii sunt diferiti si ca decizia de cumparare trebuie stimulata avand grija de aceste diferente.
Parcursul ideal este sa va faceti vizibil ca "tanar" talent si sa fiti acceptat de o agentie de publicitate ca… orice. Aici veti intelege ce fac cei din departamentul creatie. Faceti in asa fel incat sa ajungeti la intalnirile de brainstorming! Daca sunteti facut pentru aceasta profesie, veti fi invitat sa intrati la departamentul de creatie, ca junior copywriter. Nu trebuie sa aveti rabdare ca sa fiti bun. Un client bun si o agentie de publicitate indrazneata va pot propulsa intre cei care castiga premii de creatie si de aici succesul. Bucuria de a vedea un afis la care ati lucrat este mare. "Spotul acesta este facut de mine" sau "sloganul acesta este al meu" sunt o rasplata foarte valoroasa. Parcursul poate fi urmatorul: junior copywriter –  copywriter – senior copywriter – director de creatie.

Sursa: Marian Manolache, managing partner, Skill Team

Trainer

Pentru a ajunge sa profesati aceasta meserie, exista mai multe tipuri de parcursuri profesionale care depind de varsta pe care o aveti si de nivelul profesional la care ati ajuns. Sfatul meu este sa alocati timp si energie in construirea unei cariere in acest domeniu.
Primul pas este sa constatati daca firea dumneavoastra se potriveste cu acest job. Sa verificati daca va place. Daca da, atunci alegeti un sistem de instruire de pe piata si urmati cursuri de formare in domeniu.
Atentie! Unele cursuri au pretentia ca dureaza cateva zile si in urma absolvirii lor deveniti trainer. Insa plecati de acolo cu o diploma si cam asta este singurul lucru care va ramane din acel curs.
Fiti profesionist si alegeti un sistem de formare care, dincolo de cursul introductiv, va sustine dezvoltarea experientelor specifice si a abilitatilor necesare.
Trainerul (formatorul) este o profesie pentru a carei constructie trebuie pasiune, rabdare si tenacitate.
Rezultatele depind de varsta, de experientele profesionale anterioare si de calitatile psihologice.
Master Training Performance este programul pe care trebuie sa-l urmati pentru a fi trainer. Un astfel de sistem de formare dureaza minimum opt-zece zile, urmat de cursuri in care veti exersa din pozitia de co-trainer, apoi in cea de trainer cu supervizare, pana in momentul in care veti putea sa va creati si sa sustineti singur propriul curs. Master Training Performance se deruleaza pe intinderea a 18 luni si cuprinde si etape de analiza din afara proceselor de training. Cu ajutorul lui, veti analiza diverse curente de training si diversi traineri, grupuri de cursanti, si apoi veti incepe sa practicati alaturi de un mentor (trainer). La acestea se adauga perioade de concept de programe pe experientele anterioare, perioade de exersare si conceptualizare.

Sursa: Mihaela Lefter, specialist resurse umane, Skill Team

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă