6.1 C
București
joi, 29 februarie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCum a ajuns aeroportul din Cluj primul din România cu 43 milioane...

Cum a ajuns aeroportul din Cluj primul din România cu 43 milioane de euro

Aeroportul Internaţional Cluj Napoca a înregistrat o creştere a traficului cu 321% în perioada 2006-2010 ca urmare a unei investiţii de peste 43 de milioane de euro.

De la aproape 400.000 de pasageri în 2006, Clujul a ajuns la un milion în 2010, devenind astfel primul aeroport din ţară în ceea ce priveşte creşterea traficului de pasageri.

Gabriela Zanc, director comercial Aeroportul Internaţional din Cluj Napoca, a dezvăluit în cadrul Conferinţei Romania’s Airports Infrastructure organizată de Medien Conferences, secretul reuşitei: dezvoltarea infrastructurii şi poziţia geografică foarte bună.

“Europa de Est este cea mai dinamică piaţă de pe continent, precum şi din lume, în ceea ce priveşte traficul aerian. Facem parte dintr-o regiune în care există un fenomen migraţionist.  De aceea, există o nevoie substanţială de finanţare în infrastructura aeroporturilor în ciuda crizei. Dezvoltarea infrastructurii constituie o prioritate pentru aeroporturi”, susţine Gabriela Zanc.

În ultimii ani, aeroportul a început un proces de modernizare. Prin credite de furnizor, alocaţii de la bugetul Consiliului Judeţean Cluj, dar şi venituri proprii, aeroportul din Cluj Napoca a construit un nou terminal de sosiri în valoare de 15 milioane de euro şi un terminal de plecări în valoare de 24 de milioane de euro, plus un corp de legătură care a costat 4,5 milioane. În total – 43 de milioane de euro, iar investiţiile nu se opresc aici.

Obiectivul nostru principal este construirea unei noi piste de decolare-aterizare, deoarece cea existentă este veche de 50 de ani şi este destul de mică. Această pistă reprezintă o investiţie de 32 de milioane de euro”, a declarat Gabriela Zanc.

Construirea unei noi piste la Cluj depinde însă de devierea râului Someş şi cumpărarea terenurilor din jurul aeroportului, aşadar termenul de finalizare al lucrărilor în decembrie 2012 este incert.

În viitor, conducerea aeroportului din Cluj plănuieşte să construiască un terminal cargo şi să sistematizeze accesul la aerodrom din şoseaua europeană E576. Pe de altă parte, Consiliul Judeţean Cluj intenţionează să construiască în apropierea aeroportului un hotel şi o parcare.

Potenţialul aviatic poate contribui la dezvoltarea unei ţări. De aceea, este imperios necesar ca autorităţile să reglementeze un cadru favorabil dezvoltării concurenţei în aviaţie”, a conchis Gabriela Zanc.

Alexandra Jeles
Alexandra Jeleshttp://alexandra-jeles
Alexandra Jeles, redactor Rl online
Cele mai citite
00:01:01

Un oficial al JO Paris 2024 spune că nu este nevoie de aer condiționat în satul atleților

Un oficial al JO Paris 2024 i-a asigurat săptămâna aceasta pe concurenți că apartamentele din satul atleților sunt adaptate la temperaturile verii, pe fondul...

Guvernul român umflă acțiunile Gabriel Resourses

Acțiunile companiei canadiane Gabriel Resourses (care deține 80 % din Roșia Montană Gold Corporation S:A.), aflată în litigiu cu statul român la Curtea de...

Stilul e Mirel din Turnu Măgurele

Miercuri seară, într-o emisiune televizată, Marcel Ciolacu a avut o reacție dură la adresa opoziției. El consideră că membrii ei văd mereu probleme,...
Ultima oră
Pe aceeași temă