5.2 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCreşterea fiscalităţii n-a afectat tonusul managerilor de top

Creşterea fiscalităţii n-a afectat tonusul managerilor de top

Potrivit unui studiu EY România (fostul Ernst & Young), doar 16% dintre managerii de top se aşteaptă la scăderi ale profitului în 2014, an în care fiscalitatea a făcut câţiva paşi buni înainte-vezi taxa pe stâlp, creşterea accizei la combustibili, etc.

 

„Impredictibilitatea”, „povara fiscală în creştere” şi restul reproşurilor venite dinspre mediul de afaceri la adresa autorităţilor nu îşi găsesc, se pare, corespondent în estimările privind cifra de afaceri şi profitul marilor companii care operează în România. Potrivit celui mai recent studiu EY Romania („O nouă viziune a creşterii”), 67% dintre respondenţi se aşteaptă să înregistreze o creştere moderată a cifrei de afaceri, de 1%-10% în 2014, în timp ce 19% se aşteaptă la o creştere de 10%-20. Studiul EY are la bază răspunsurile a 117 executivi de top şi analizează percepţia acestora în privinţa perspectivelor mediului de afaceri din România în 2014. Majoritatea respondenţilor (52%) provin din companii cu cifre de afaceri mai mari de 50 de milioane euro iar chestionarul a fost aplicat în perioada 23 ianuarie – 6 februarie a acestui an, atunci când se ştia deja cum se va aplica taxa pe stâlp şi că majorarea accizelor la carburanţi va fi doar amânată nu anulată.

Estimările privind creşterea profitului sunt, de asemenea, pozitive: 51% dintre respondenţi estimează că vor avea o creştere de 1%-10%, în timp ce 19% estimează o creştere de două cifre a profitului, de până la 20%. Doar 14% dintre respondenţi sunt foarte optimişti, mizând pe un avans de 20%-30% sau peste al profitului. Făcând o operaţie de scădere simplă, rezultă că doar 16% dintre managerii de top se aşteaptă să le meargă rău în 2014 şi să înregistreze, eventual, pierderi.

Reţeta succesului

Pentru a-şi atinge targetul, 22% dintre respondenţi spun că vor reduce costurile, în timp ce 32% vor creşte productivitatea pentru a face faţă provocărilor în mediul local de busines. Este o schimbare uşoară de filosofie dacă ne raportăm la anul trecut, când 30% din oamenii de afaceri chestionaţi apelau la reduceri de costuri iar 28% se concentrau pe creşterea productivităţii.

Scăderea percepţiei asupra riscurilor odată cu estomparea crizei se traduce în interesul arătat pentru cercetare şi dezvoltare. Astfel, de la cei doar 2% dintre respondenţi care vedeau în C&D un factor competitiv important în 2013, în 2014, peste 7% dintre liderii de business din România se aşteaptă ca bătălia competitivă să fie dată pe acest front.

Din păcate, exitul devine o opţiune pentru tot mai mulţi. În cazul în care piaţa va continua să aibă o evoluţie slabă în următoarele 12 luni sau va intra în declin, numai 56% dintre cei chestionaţi au declarat că intenţionează să rămână pe piaţă până când aceasta se va stabiliza, în scădere de la 76% câţi au menţionat această intenţie în 2013.

Lacăt pe buzunarul propriu, focalizare pe cel al clientului

Spre deosebire de anul trecut, când 55% dintre respondenţi spuneau că o să crească salariile cu 5% până la 10%, în 2014, numai 19% dintre aceştia sunt de această opinie. Pe de altă parte, dacă 42% se aşteaptau la o stagnare a nivelului salarial pentru 2013, numai 19% afirmă acest lucru în 2014. Iar dacă nu cresc şi nici nu stagnează, e destul de clar în ce direcţie ar păutea să o ia salariile.

În privinţa preţurilor, doar 10% dintre liderii de business spun că vor continua bătălia preţurilor mici pentru a-şi creşte vânzările în 2014, în scădere de la 18% în anul trecut. În schimb, 80% au răspuns că vor introduce pe piaţă produse/servicii noi pentru clienţii existenţi, procent în creştere faţă de 75% în 2013. În paralel, 32% afirmă că intenţionează să intre pe segmente de piaţă noi cu produsele/serviciile pe care le au.

Cele mai citite

România-Cipru 4-1. Naționala va fi în urna a doua valorică pentru preliminariile Campionatului Mondial din 2026

România a încheiat cu o victorie campania excelentă din Nations League. Tricolorii s-au impus cu scorul de 4-1 împotriva reprezentativei din Cipru, pe Arena...

1.000 de zile de război pe scară largă între Rusia și Ucraina

Pe clădirile UE au fost proiectate imagini cu steaguri ucrainene, un omagiu adus apărătorilor țării Liderii, oficialii și diplomații occidentali au marcat cele 1.000 de...

Pariul lui Musk pe realegerea lui Trump, posibil cea mai de succes poziționare politică din istoria pieței de capital a SUA. Evoluția Tesla, un...

Acțiunile Tesla pot fi văzute și ca un simbol accesibil și cuantificabil al pariului îndrăzneț și câștigător al lui Elon Musk în favoarea realegerii...
Ultima oră
Pe aceeași temă