» Primele subscrise pentru asigurari de viata s-au majorat cu 128% fata de primul semestru al anului 2006.
» Datorita castigarii unor conturi importante de aviatie, aceasta linie de asigurari a inregistrat o crestere de 267%.
» Unul dintre principalele obiective ale Astra–Uniqa pentru anul 2007 il reprezinta dezvoltarea portofoliului.
Astra–Uniqa a inregistrat in primul semestru al anului 2007 prime brute subscrise totale (viata si nonviata) in valoare de 189.838.572 RON, din care 187.811.740 RON reprezinta volumul de prime brute subscrise la asigurari generale.
Asigurarile de viata au inregistrat o crestere de 128% fata de primul semestru al anului 2006, primele brute subscrise fiind in suma de 2,02 milioane RON. "Aceasta importanta crestere se datoreaza implementarii unor masuri interne de sustinere a acestei activitati, materializate prin crearea unui nou departament de asigurari de viata, intarirea structurii manageriale si prin lansarea si promovarea in reteaua de vanzari a unor produse noi de asigurare pentru aceasta linie, au declarat reprezentantii companiei. Totodata, in prima parte a anului 2007 ne-am orientat atentia spre promovarea asigurarilor facultative prin lansarea unui produs nou pentru intreprinderile mici si mijlocii (PrIMMa Afacere&Protectie), produs promovat printr-o sustinuta campanie de marketing direct, incepand cu luna mai", au mai afirmat sursele citate.
Potrivit datelor companiei, in primele sase luni ale anului 2007 s-au subscris, pe clase, 56,2 milioane RON asigurari auto CASCO, in crestere cu 84,8% fata de semestrul I din 2006; 3,4 milioane RON pentru CASCO Aviatie, in crestere de 259%; 5,6 milioane RON pentru raspundere civila pentru aeronave, fata de 1,52 milioane RON in aceeasi perioada a anului trecut, aceasta linie de asigurari inregistrand o crestere de 267% datorata castigarii unor conturi importante de aviatie.
Importante cresteri au mai fost inregistrate la asigurari CMR, de 130% (in suma de 1,06 milioane RON), raspunderi civile constructii montaj (crestere de 85%) si cladiri si bunuri (crestere 75%).
RCA a inregistrat o majorare de 4%, cu un volum de prime de 92,9 milioane RON. Strategia RCA a companiei a fost schimbata total incepand cu finele anului 2006, cand a fost implementat un sistem de tarifare segmentata, in scopul echilibrarii portofoliului si imbunatatirii rezultatului tehnic.
Daunele platite de companie au inregistrat in semestrul I din acest an o crestere fata de semestrul I din 2006 cu 30,36%, de la 57,1 milioane RON in 2006 la 74,3 milioane RON. In cea mai mare parte, majorarea a fost inregistrata la plata daunelor pentru asigurari generale.
Obiective pentru acest an
Potrivit reprezentantilor companiei, principalele obiective ale Astra–Uniqa pentru anul 2007 sunt dezvoltarea portofoliului, in special a produselor de asigurare de viata, a parteneriatelor atat cu Raiffeisen Group (RZB), cat si pe bancassurance cu alte banci, si continuarea extinderii teritoriale si dezvoltarea de noi canale de vanzare. Compania va urmari totodata dezvoltarea si implementarea proiectelor lansate cu Uniqa Group si implementarea unei noi politici de subscriere orientate spre profitabilitate, care presupune selectarea atenta a riscurilor, indreptarea procesului de vanzare cu precadere catre segmentul asigurarilor facultative. Aceste masuri lansate de la finele anului anterior au condus la cresterea liniilor de business profitabile.
Cel mai mare capital social din piata de asigurari
Recent, actionarii Astra–Uniqa si Uniqa Group Austria au semnat un acord de majorare a participatiei Uniqa in compania ASTRA pana la 50% plus o actiune. Tranzactia va fi finalizata dupa indeplinirea cerintelor legale.
Astra a fost infiintata in 1991. Principalii actionari ai companiei sunt Nova Trade, unul dintre cele mai mari holdinguri romanesti, si Uniqa Group, liderul pietei austriece de asigurari si jucator international important, cu interese in 20 tari. Astra–Uniqa are cel mai mare capital social din piata romaneasca de asigurari, in suma de 55 milioane de euro. Astra–Uniqa are o strategie de afaceri bazata pe flexibilitate si modernizare si isi doreste sa devina una dintre cele mai puternice companii de asigurari din Romania.