5.4 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăBlue Air: Dosarul de insolvenţă a fost închis

Blue Air: Dosarul de insolvenţă a fost închis

Tribunalul Bucureşti a admis recursul Blue Air şi a respins cererile de insolvenţă formulate de către Carpatair şi Service Excelence, potrivit operatorului aerian.

„Insolvenţa a fost judecată ieri şi e o sentinţă definitivă. Chiar dacă acest proces ne-a afectat în mod negativ imaginea, românii ne-au sustitnut: în ziua cu anunţarea insolvenţei am avut vânzări de 700.000 euro„, a declarat Sheriff Ussama, directorul general al Blue Air.

El a adăugat că rezultatele Blue Air din primele două luni ale anului sunt mult mai bune decât în intervalul ianuarie-februarie 2010. „Venitul mediu per pasager s-a dublat faţă de primele două luni ale anului”, a mai spus Ussama.

În octombrie 2010, Tribunalul Bucureşti admitea o cerere înaintată de Carpatair şi Service Excellence Solutions pentru intrarea în insolvenţă a Blue Air, decizie pe care compania a contestat-o pe motiv că nu are datorii către cele două firme.

Carpatair a depus la jumătatea lunii martie 2010, la Tribunalul Bucureşti, dosarul prin care cere insolvenţa Blue Air, în contul unei datorii în valoare de 30.000 de euro, ca urmare a închirierii unei aeronave SAAB 2000 către Blue Air, în luna septembrie 2009.

„La câteva zile după ce am depus dosarul de insolvenţă, Blue Air ne-a achitat datoria şi noi le-am dat hârtie că am primit banii. Dar după acest lucru ei nu s-au dus, probabil, la tribunal să închidă dosarul. Diligenţele pentru închiderea dosarului erau treaba lor”, declara în octombrie anul trecut Paula Ardelean, vicepreşedinte al Carpatair.

Blue Air a negat că ar avea datorii neachitate către cele două companii, iar directorul general, Sherif Ussama, declara că firma pe care o conduce îşi achită datoriile către stat şi furnizori, în pofida blocajelor financiare la nivel naţional şi chiar a procesului de restructurare a flotei pe care compania l-a finalizat recent.

El a adăugat că Blue Air are datorii curente nesemnificative la companiile cu care lucrează.

 

„Avem peste 600 de furnizori, aşa că e normal să avem şi întârzieri la plăţi. La rândul nostru, avem bani de recuperat din piaţă”, a explicat Ussama.

Egipteanul a vorbit şi despre competiţia pe piaţa low-cost din România. „Piaţăa cu tarife scazute este dominată de două mari companii: Blue Air şi Wizz Air. Anul acesta vor intră şi turcii de la Pegasus care vor avea curse pe relaţia România-Turcia, deci nu vor ameninţa poziţia Blue Air şi Wizz Air”.

Operatorul low-cost, deţinut de omul de afaceri Nelu Iordache, operează peste 50 de rute europene, în 14 state şi are o flotă de 8 aeronave.

Cele mai citite

2025, un an dificil pentru recrutare: alegerea între angajați performanți și salarii mai mici

Anul 2025 se preconizează a fi unul complicat pe piața muncii, cu provocări majore pentru firmele de recrutare. Negocierea pachetelor salariale devine tot mai dificilă,...

Bursele europene au închis în creștere înainte de Crăciun: Acțiunile tehnologice și Novo Nordisk, în prim-plan

Piețele europene au încheiat ședința de marți în creștere, într-o zi de tranzacționare mai scurtă cu ocazia ajunului Crăciunului, relatează CNBC. Indicele paneuropean Stoxx...

Atac major al Rusiei asupra Ucrainei în dimineața de Crăciun: Rețele energetice și orașe vizate

În dimineața de Crăciun, Rusia a lansat un atac masiv asupra rețelei energetice și orașelor din estul Ucrainei, folosind rachete de croazieră și balistice,...
Ultima oră
Pe aceeași temă