Majorările nejustificate de dobândă și introducerea unor comisioane fără știrea clientului au rămas și în 2010 cel mai des întâlnite motive pentru care românii reclamă băncile la Protecția Consumatorilor. Totuși, luna ianuarie a acestui an vine cu o premieră ieșită complet din tipare.
„Refuzul băncilor de a acorda credite se află printre cele mai întâlnite cinci motive pentru care oamenii reclamă băncile la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului”, au explicat pentru R.l. reprezentanții instituției. Doar în luna ianuarie a acestui an, Autoritatea a primit 420 de reclamații care vizează conflicte cu băncile. Pe parcursul anului trecut instituția a aplicat 21 de amenzi în valoare totală de 441 mii lei.
La nivelul comisariatelor județene din țară, în cursul anului 2009 au fost încheiate 270 de procese-verbale de constatare a contravenției, din care 246 cu amenzi în valoare totală de 2,3 milioane lei și 24 de avertismente, precum și 103 procese-verbale de constatare a clauzelor abuzive în contractele de credit.