2.5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăAutostrada Bucuresti-Pitesti, ca o sita

Autostrada Bucuresti-Pitesti, ca o sita

Autostrada Bucuresti-Pitesti a ajuns sa fie o adevarata capcana pentru conducatorii auto. Cu toate ca in anul 2000 ea a fost terminata si deschisa traficului rutier, din cauza permanentelor probleme si neconformitati, ea nu a fost receptionata nici in ziua de azi. Oricum, este greu de crezut, avand in vedere si procesul din justitie, ca cineva isi va asuma responsabilitatea de a spune ca lucrarile au fost bune.
Motivul pentru care lucrarile de refacere a imbracamintii asfaltice se refac an de an sunt multiple. In primul rand, materialul asezat peste betonul de ciment, slarisilul, se rupe intruna din cauza traficului intens. De altfel, alegerea acestei solutii tehnice nu este cea mai buna pentru conditiile climatice din Romania. La reabilitarile din 2000-2002 de pe aceasta portiune au lucrat doi antreprenori: Cosar S.A. si Albix S.A.

Se lucreaza aproape peste tot

Daca in 2000 Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a platit lucrarile de refacere, in urmatorii ani, cele doua firme au efectuat remedierile pe banii lor. Specialistii de la drumuri considera ca defectiunile aparute la nivelul stratului de rulare sunt determinate atat de solicitarile de exploatare (trafic, clima), cat si de modificarile structurale locale ale dalelor din beton generate de fenomenele geotehnice specifice. In momentul de fata, intreaga lungime a autostrazii Bucuresti-Pitesti este in lucru. Se executa atat lucrari de intretinere curenta pentru asigurarea conditiilor de circulatie, prin remedierea defectiunilor existente, cat si proceduri pentru realizarea in 2006 a lucrarilor de reparatii ale sistemului rutier (expertiza tehnica, licitatie pentru documentatia tehnica, licitatie pentru executia lucrarilor). Lucrarile de intretinere curenta sunt realizate in regie proprie de catre Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti.
Decizia cu privire la vinovatia si, respectiv, cine va plati aceste lucrari apartine justitiei, unde se deruleaza la aceasta data procesul intre CNADNR si firma de consultanta Gibb, care a supervizat lucrarile executate la reconstructia autostrazii in anii 1998-2000 de catre firma italiana FAT.

Euroconstruct Trading, castigatoare de licitatie

Participantii la trafic au observat ca de circa o luna se lucreaza pe sectorul cu imbracaminte din mixturi asfaltice intre km 10-23 si 46-106. Lucrarea este executata de catre Euroconstruct Trading '98 SRL, care a castigat licitatia publica organizata de catre Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti, prin decizia 178 din 10.08.2005. Din informatiile primite de la CNADNR, la licitatie au cumparat caietele de sarcini sapte societati, din care doar trei au depus oferte, concursul fiind castigat de catre Euroconstruct Trading. Valoarea contracului este de 148 miliarde de lei vechi, cu TVA. Durata lucrarilor era prevazuta a fi de 40 zile de la inceputul acestora, respectiv 22.08.2005. Asadar, ar fi trebuit ca tronsoanele de auto-strada sa fie gata in data de 1 noiembrie 2005, dar termenul se va prelungi cu opt zile din cauza ploilor de saptamana trecuta. Garantia lucrarilor este de 24 luni de la receptie. Lucrarile in executie sunt de intretinere curenta prin refacerea stratului de uzura pe suprafete intinse care, dupa o perioada de sase ani de exploatare, prezinta sectoare cu degradari.

Cele mai citite

Horoscop 26 noiembrie 2024. Balanțele trebuie să rămână calme și receptive

Ziua de 26 noiembrie 2024 aduce energii astrale intense, pregătite să influențeze fiecare zodie în mod unic. Descoperă ce rezervă această zi pentru zodia ta...

Un candidat cotat la „și alții”, intră detașat în turul doi al prezidențialelor

Călin Georgescu a avut o carieră profesională prolifică, activând în domenii care au survolat de la agronomie și mediu, până la diplomație internațională Călin Georgescu,...

Calea Victoriei din Bucureşti, în topul celor mai scumpe artere comerciale din lume

Calea Victoriei, principala arteră comercială din România, a urcat pe locul 38 la nivel global în clasamentul celor mai scumpe destinaţii de retail, conform...
Ultima oră
Pe aceeași temă