Daca Romania va renunta la taxa de prima inmatriculare, producatorul auto Ford nu mai investeste in Romania, iar Renault isi va transfera o parte din productia din Romania "mai la rasarit", a declarat Varujan Vosganian, ministrul Economiei si Finantelor, in cadrul unei conferinte de presa.
"Speram ca in scurt timp sa avem forma finala a ordonantei de urgenta. Discutia privind taxa auto este una populista. Daca am fi avut majoritate parlamentara, problema ar fi fost rezolvata", a precizat Vosganian.
Acesta mai spune ca orice modificare adusa actului legislativ trebuie sa fie in concordanta cu normele Uniunii Europene, promotorii proiectului fiind deschisi la orice modificare tehnica.
Ministrul a adaugat ca, inainte de intrarea in Uniunea Europeana, Romania avea o taxa pentru masinile noi de 20% din valoare, in timp ce prin noua lege taxa a scazut la 3-4%.
Ministrul Economiei si Finantelor a avut discutii, la sfarsitul lunii ianuarie, cu reprezentantii CE pe marginea taxei auto, la o saptamana dupa ce o delegatie romana le-a prezentat modificarile aduse taxei auto reprezentantilor Directiei Generale pentru Taxe si Uniune Vamala (DG TAXUD). "In timpul discutiilor avute la Bruxelles, comisarul european Laszlo Kovacs a felicitat guvernul pentru modul in care varianta de modificare a taxei de poluare auto corespunde cerintelor Comisiei Europene", a declarat Vosganian la inceputul sedintei din 23 ianuarie a Executivului.
Ministerul Finantelor a publicat, in urma cu cateva saptamani, proiectul de ordonanta privind modificarea taxei auto si l-a supus dezbaterii publice. Taxa se calculeaza in functie de gradul de poluare a masinii (normele Euro), de capacitatea cilindrica si de vechimea autovehiculului. Potrivit noii grile de taxare, valoarea taxei se va tripla la masinile noi Euro 4, dar va fi de zece ori mai mica pentru masinile Euro 1 cu o vechime de 14-15 ani.