Specialistii in resurse umane spun ca este mai bine sa va recunoasteti fapta decat sa incercati sa o ascundeti
Daca ati gresit si ati observat eroarea, nu lasati lucrurile asa cum sunt sperand ca "nu se vede". Specialistii in resurse umane spun ca nu trebuie sa va ganditi ca "daca tot n-a observat nimeni, ce rost are sa ma pun singur intr-o lumina nefavorabila?". Realitatea arata ca, de cele mai multe ori, mai devreme sau mai tarziu, greseala este descoperita. si poate nu de sef, ci de un coleg, care va atrage atentia superiorului, ceea ce va duce la o situatie si mai tensionata.
Aflarea tarzie a greselii, spune Alina Negrea, managing partner al firmei A Plus Performance, din Bucuresti, este mai grava: "Statistic, greselile peste care a trecut un anumit timp produc mai multe pagube".
Va discreditati imaginea
Cand adevarul va iesi la iveala, va trebui sa justificati nu doar eroarea, ci si faptul ca ati ascuns-o. "Daca o greseala fara intentie poate fi acceptata, tainuirea ei inseamna un lucru negativ facut cu buna stiinta. Acest lucru este mult mai grav si mai condamnabil si va va afecta increderea acordata si imaginea dumneavoastra in companie", spune Alina Botezatu, managing partner al firmei Perspective Group, din Bucuresti.
De aceea, spun specialistii, este bine sa va anuntati greseala din timp celui indreptatit sa va ajute sa o reparati (de cele mai multe ori superiorului direct).
Ganditi-va la solutii
Atunci cand mergeti la superior sa-i spuneti despre greseala, ar fi bine sa aveti si cateva propuneri pentru remedierea situatiei provocate de dumneavoastra. "Veti avea mult mai multe de castigat daca discutati cu seful cu privire la modul de rezolvare. In felul acesta nu riscati sa gresiti de doua ori, mai ales daca efectul greselii este mare!", spune Alina Botezatu.
In situatia in care efectul erorii este minor si usor reparabil, puteti trece direct la solutionare. Puteti anunta ce s-a intamplat si cum ati rezolvat problema dupa ce ati remediat-o. "Cu siguranta atentia nu va mai fi centrata pe greseala, ci pe felul in care ati gestionat lucrurile", considera specialista Alina Botezatu.
Nu acuzati pe altcineva
Business-coachul Alin Ghizasan spune ca in nici un caz nu trebuie sa incercati sa va disculpati aruncand vina pe altcineva. "In cele din urma, adevarul va iesi la suprafata, iar seful dumneavoastra va uita greu greseala si va trebui sa lucrati mult pentru a va remedia imaginea in fata superiorilor", spune expertul in resurse umane. In plus, atrage atentia Alina Botezatu, daca veti arunca vina pe altcineva, veti crea antipatii mari in randul celor care stiu cat de neadevarata este declaratia dumneavoastra. "Iar in cazul in care chiar se va demonstra ca vina va apartine, mai toate usile va vor fi inchise", spune specialista.
Nu va puneti inutil cenusa in cap
Asumarea responsabilitatii este extrem de importanta. Insa daca veti exagera cu recunoasterea greselii si nu veti conteni sa va puneti cenusa in cap, veti avea de pierdut. Ce e prea mult strica intotdeauna. "Insistand, veti capata imaginea unui om nesigur. Autocompatimirea si autocritica exagerata nu va vor ajuta sa rezolvati lucrurile mai mult! Invatati-va lectia si mergeti mai departe!", recomanda expertii in resurse umane.