ALRO Slatina, cel mai mare producator de aluminiu primar din Europa Centrala si de Est, s-ar putea orienta doar spre produsele cu valoare adaugata mare, pentru a contracara scaderea pretului aluminiului pe piata mondiala si cresterea costurilor cu energia electrica. "Vrem sa migram din zona aluminiului primar spre zona aluminiului procesat. In functie de hotararile actionarilor, s-ar putea ca intreaga fabricatie sa se axeze in viitor pe acest segment al produselor cu valoare adaugata mare, pe care il consideram cu potential semnificativ", a declarat Marian Nastase, vicepresedintele Consiliului de Administratie al ALRO. De asemenea, pentru reducerea costurilor cu energia, care au o pondere de 30-35% din costurile de productie, ALRO intentioneaza sa investeasca intr-o termocentrala, a spus Nastase.
ALRO Slatina si-a incetinit, in ultimul trimestru, la 15%, ritmul de crestere a profitului pe intreg anul 2007, pe fondul scaderii cotatiei aluminiului pe piata internationala, al majorarii costurilor cu energia si al majorarii salariilor.
In trimestrul al patrulea din 2007, ALRO Slatina a inregistrat un profit net de 62,1 milioane lei, in scadere cu 45,8% fata de cel din perioada similara a anului anterior. In perioada octombrie-decembrie 2007, compania a incheiat afaceri de 443,9 milioane lei, cu 15,4% mai putin decat in intervalul similar din 2006. Pe intreg anul trecut ALRO a obtinut un profit net de 438,3 milioane lei (180 milioane dolari), in crestere cu 15%, desi afacerile au scazut cu 6,9%, la doua miliarde lei (839 milioane dolari).