”Sunt român şi, ca român, mă socot buricul pământului. Că, dacă n-aş fi roman, n-aş fi nimic (…) Tot ceea ce gândesc devine românesc” spunea Petre Ţuţea.
Pentru românii din Bruxelles, sărbătorirea zilei naţionale are o conotaţie aparte. Însă, odată cu integrarea în Uniunea Europeană a României, a apărut şi provocarea păstrării tradiţiilor şi valorilor culturii române, în paralel cu oportunitatea şi necesitatea de a promova aceste valori în contextul european din care facem parte.
Astfel, Ziua Naţionala este, an de an, un minunat prilej de a invita publicul să “simtă” româneşte prin artă, cultură, spiritualitate şi delicii culinare, în cadrul seriei de evenimente organizate de Fundaţia Valenţe Umane împreună cu Qual Media Group. Compania românească de publicitate cunoaşte foarte bine rigorile şi provocările europene pe care le presupune organizarea unui astfel de eveniment prin prisma faptului că biroul din Bruxelles este extrem de conectat la realitatea europeană.
Anul acesta, Ziua Naţională a României a fost sărbătorită în avans la sediul Comisiei Europene de la Bruxelles. Cu această ocazie a fost organizată o serie de evenimente sub patronajul comisarului european pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Dacian Cioloş, în parteneriat cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale din România.
Evenimentul festiv a început pe 29 noiembrie cu un târg românesc de Crăciun şi cu o expoziţie foto despre Delta Dunării. Chiar de Ziua Naţională a României, peste 200 de români care trăiesc în Bruxelles au participat la o slujbă religioasă şi au rostit o rugăciune specială pentru poporul român. După Liturghie, în curtea bisericii a fost scos un drapel tricolor, iar cei prezenţi au încins Hora Unirii după care au degustat bucatele tradiţionale pregătite de organizatori – mici, prăjituri, cozonaci totul pe fundalul sonor al colindelor româneşti. Ziua a fost completată de piesa “Păcală s-a născut român”, pusă în scenă de către Vadim Rusu şi Silviu Man şi cu o degustare de produse româneşti, grătar şi vin fiert la „Centrul Spiritual Cultural Român” din Bruxelles.
Românii au dansat hora timp de aproape o oră pe esplanada Atomium-ului, sub privirile curioase ale localnicilor şi ale turistilor, care, nu în puţine cazuri li s-au alăturat românilor pentru a încerca să prindă paşii. În zonă au răsunat ‘Noi suntem români’ şi ‘Hora Unirii’, interpretate de solisţii vocali ai ansamblului de la Făgăraş, dar organizatorii au împărţit şi participanţilor versurile lui Vasile Alecsandri, motiv pentru care zeci de români ‘şi-au dat mâna’ în intonarea acestui veritabil imn al unirii.
Evenimentele speciale dedicate românilor şi României au continuat cu un concert de gală susţinut de Daniel Pop, solist al Operei Naţionale Române şi de pianistul Alexandru Burcă.
Publicitarii de la Qual Media Group s-au ocupat de organizarea şi promovarea acestui eveniment extrem de important pentru românii plecaţi din ţară. Peste 2.500 de oameni au luat parte la serie de evenimente organizate în cele opt zile dedicate României, la Bruxelles. În afară de compatrioţii noştri care sunt plecaţi în Belgia, au participat grupuri de români şi din Germania, Franţa sau Olanda dar evenimentul a fost un bun prilej pentru europeni să descopere frumuseţea şi cultura României.
Qual Media Group este una dintre cele 33 de companii româneşti care fac parte din Parlamentul European al Întreprinderilor. Această distinţie a fost acordată în 14 octombrie 2010, la cea de-a doua ediţie a reuniunii internaţionale a forumului. Eugen Albu, CEO Qual Media Group, a fost numit membru de onoare al EPE de către preşedintele Alessandro Barberis.