În urma celor două se găsesc, la mare distanţă, Franţa (6,7%), Germania (5,8%), China (5,7%) şi Marea Britanie (4,8%). În rândul celor mai mari 25 exportatori se găseşte şi Portugalia, a cărei cea mai mare destinaţie de exporturi a fost România – un total de 90% din exporturile portugheze s-au dus către România, transmite Mediafax.
Cele mai mari pieţe de export din intervalul 2013-2017 pentru armamentul produs în SUA au fost Arabia Saudită (către care s-au dus 18% din totalul exporturilor), Emiratele Arabe Unite (7,4%) şi Australia (6,7%). Au crescut, însă, şi exporturile către pieţe care în mod tradiţional au aparţinut Rusiei, precum India de exemplu.
Exportul de arme are, însă, şi o componentă de securitate, fiind utilizat de SUA ca o modalitate de a forma parteneriate strategice. Totodată, este o modalitate de a menţine o dependenţă logistică de SUA – piesele de schimb pentru armament fiind produse preponderent în Statele Unite.
Printre exporturile SUA se numără avioanele de transport şi de luptă (F-35 sau F15SG – o variantă a avionului F-15), nave de război sau arme uşoare.
În cazul Federaţiei Ruse, cele mai mari pieţe de export au fost India (35% din exporturi), China (12%) şi Vietnam (10% din total). Exporturile totale ale Rusiei au scăzut, însă, în intervalul 2008-2017 cu 7,1%, în principal datorită reducerii cantităţii de armament exportate către destinaţiile sale tradiţionale, cum ar fi China sau Algeria de exemplu.
Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie au o pondere combinată de 23% din totalul exporturilor la nivel global. Dintre acestea, Franţa a înregistrat cea mai mare creştere a exporturilor, de 27%. Cea mai mare parte a armamentului francez a fost destinată pieţelor din Asia şi Oceania (pondere de 35% din exporturi), Europei (pondere de 9,1%), Africa (7,5%) sau ţărilor Orientului Mijlociu (pondere de 42%).