39.1 C
București
vineri, 12 iulie 2024
AcasăInternaționalThe Times online contra plată, utilizatorii se retrag masiv

The Times online contra plată, utilizatorii se retrag masiv

S-a sfârşit era ştirilor online. Cu începere din 2 iulie, ediţiile online ale The Times şi săptămânalului Sunday Times sunt accesibile cu plată, prin subscrierea unui abonament, informează agenţia de presă Il Velino monitorizată de Agerpres.

 

Costul pentru consultarea ziarului va fi de 1 liră sterlină (circa 1,2 euro) pentru o zi şi de 2 lire sterline (aproape 2,4 euro) pentru o săptămână. Şi săptămânalul Sunday Times a adoptat recent acest sistem.

Decizia face parte din politica anunţată de editorul celor două publicaţii, magnatul media Rupert Murdoch, de a combate cultura publicaţiilor online gratuite. Cele două ziare şi-au reînnoit în luna mai site-urile care ”oferă acum o valoare reală. Ne vom îngriji să continuăm investiţiile şi să inovăm pentru cititori”, a declarat Rebekah Brooks, directorul general al News Corporation.

Potrivit revistei Panorama, obiectivul este de a creşte veniturile în faţa extinderii consultării online a informaţiilor ce ţin de cronică şi aprofundare. Pe web sunt deja accesibile cu plată ziarul britanic Financial Times – prin formula zece articole pe lună de citit liber şi alltele de cumpărat – şi ziarul american Wall Street Journal – care alternează pe site-ul său preţuri gratuite şi aprofundări cu plată. Cu începere de anul viitor şi New York Times ar urma să-şi lanseze propria versiune online cu plată. Toate celelalte ziare vor aştepta să vadă dacă este cu adevărat convenabil pentru ele să adopte o strategie similară sau dacă introducerea de informaţii cu plată nu riscă cumva să ducă la falimentul lor.

Rebekah Brooks crede că site-urile cu plată nu reprezintă numai un profit în plus pentru editori ci şi un stimulent – cuantificabil din punct de vedere economic – pentru cei care selecţionează şi scriu informaţiile de oferit cititorilor despre subiectele interesante.

Este foarte probabil ca impactul acestei decizii să fie negativ, cu o pierdere netă de mii de cititori în mod regulat şi milioane de cititori întâmplători, dar responsabilii de la News International sunt convinşi că două lire sterline pe săptămână reprezintă o contribuţie acceptabilă pentru a continua citirea ziarelor online preferate.

Cu siguranţă News International va investi masiv într-o campanie publicitară menită să influenţeze radical obişnuinţele cititorilor din lumea întreagă. Comparaţia dintre costul consultării ziarului The Times timp de o săptămână cu cel al unei cafele este eficientă.

Se aşteaptă răspunsul utilizatorilor, dar o plecare masivă a acestora s-a produs deja de câteva săptămâni când pentru a consulta conţinutul site-urilor s-a cerut înscrierea, deşi gratuită. Acest lucru a fost dezvăluit de societatea de cercetare Hitwise, în opinia căreia traficul din iunie s-ar fi redus aproape la jumătate.

Dacă, pe de o parte, The Times a ales calea conţinutului cu plată, ziarul The Guardian a exclus să urmeze exemplul său. ”Web-ul este un spaţiu liber şi deschis, ale cărui potenţialităţi trebuie să fie încă deplin descoperite”, a declarat editorul publicaţiei, Alan Rusbridger, care a precizat: ”Nu trebuie să se uite niciodată că ne aflăm într-o lume în care informaţiile circulă libere pe web, motiv pentru care nu cred că încercarea de a impune o plată pentru conţinutul ziarului poate funcţiona. Mai degrabă, trebuie să creştem piaţa publicitară atrăgând investiţii pe site-urile noastre”.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă