10 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăInternaționalSoNoRo, găzduit de vechile conace boiereşti

SoNoRo, găzduit de vechile conace boiereşti

Ieri s-a lansat la Institutul Francez albumul „SoNoRo Conac“, care cuprinde lucrările fotografului Şerban Mestecăneanu şi texte scrise de Luiza Zamora, cu un concept grafic semnat de Corina Duma. Lucrarea transpune în imagini povestea a unsprezece clădiri de patrimoniu din România, unde muzicienii SoNoRo au susţinut vara aceasta concerte camerale.

Evenimentul a făcut parte din a opta ediţie a Festivalului de muzică de cameră SoNoRo, care a început de curând. Lansarea albumului a fost însoţită de o proiecţie foto-video şi o discuţie în prezenţa câtorva dintre deţinătorii edificiilor de patrimoniu implicate în proiect, discuţie urmată, cum era firesc, de un concert de muzică de cameră.

Muzică şi arhitectură

„Felul în care muzica de cameră umple aceste spaţii este vizibil în fotografiile albumului. Muzica şi arhitectura sunt interconectate, iar datoria artistului, fie el muzician, fie arhitect sau fotograf, este să sedimenteze această conexiune şi să atragă atenţia asupra importanţei sale“, spune Şerban Mestecăneanu, fotograful albumului „SoNoRo Conac“.

„BRD a fost onorată să susţină acest proiect de muzică şi de arhitectură, precum şi publicarea acestui volum. Mecenatul muzical şi artistic este în centrul misiunii noastre sociale, conjugând excelenţa (prin interpretarea muzicală), generozitatea (prin împărtăşirea emoţiilor şi a istoriei locurilor) şi inovarea (prin originalitatea demersului), adică exact valorile acestui proiect. «SoNoRo Conac» este povestea frumoasă a unei echipe şi suntem foarte mândri că am făcut parte din ea“, declară Philippe Lhotte, preşedinte & CEO BRD România, în introducerea albumului.

Desfăşurată sub titulatura „SoNoRo Conac“, seria de concerte de muzică de cameră a fost iniţiată pe 24 iunie, la Casa Mincu din Bucureşti, şi s-a încheiat pe 30 septembrie 2013 la Palatul Bánffy – Muzeul de Artă din Cluj-Napoca, având ca scop revitalizarea şi promovarea moştenirii arhitecturale şi culturale româneşti.

În afara celor două edificii deja menţionate, concertele „SoNoRo Conac“ au avut loc în clădiri de patrimoniu restaurate sau în curs de restaurare, precum Conacul Petre P. Carp (Ţibăneşti, judeţul Iaşi), Conacul Udrişte-Năsturel (Hereşti, judeţul Giurgiu), Castelul Cantacuzino (Buşteni, judeţul Prahova), Castelul Teleki (Gorneşti, judeţul Mureş), Vila Golescu (Câmpulung-Muscel, judeţul Argeş), Muzeul Memorial „Nicolae Bălcescu“ (Valea Bălcească, judeţul Vâlcea), Mănăstirea Curtea de Argeş (Curtea de Argeş, judeţul Argeş), Portul Cultural Cetate (Cetate, judeţul Dolj) şi Castelul Bran (Bran, judeţul Braşov).

Cele mai citite

Ce salarii aveau cu adevărat Nicolae și Elena Ceaușescu

Așa cum bine cunoaștem cu toții, până în urmă cu mai bine de trei decenii și jumătate, România s-a aflat sub jugul dictaturii...
Ultima oră
Pe aceeași temă