19.7 C
București
sâmbătă, 27 iulie 2024
AcasăInternaționalRomânia TV, publicitate de la banca de stat EximBank pentru meciul cu...

România TV, publicitate de la banca de stat EximBank pentru meciul cu Grecia

EximBank, instituţie bancară controlată de statul român, a cumpărat publicitate la România TV, pentru a promova meciul Grecia – România de vinerea trecută, informează Realitatea TV.

Aceasta este prima campanie publicitară pe care banca o derulează pe un post de televiziune din România în acest an.

Reprezentanţii EximBank nu au dorit să dezvăluie suma pe care au plătit-o postului deţinut de deputatul PSD Sebastian Ghiţă, dar jurnalistul Cătălin Tolontan a scris că  România TV a plătit pentru difuzarea meciului 250.000 de euro.

Astfel, conform monitorizărilor de publicitate, între 12-15 noiembrie, pe ecranul România TV au apărut 366 de inserţii grafice de câte zece secunde, rulate în timpul emisiunilor şi jurnalelor de ştiri ale postului deţinut de pesedistul Ghiţă cu sigla băncii de export import a României – Eximbank şi un mesaj care promova meciul Grecia-România.

Citeşte şi: Meciul cu Grecia, pe televiziunea lui Ghiţă, după ce TVR a zis că e prea scump

Campania cu inserturile Eximbank a început pe 12 noiembrie în jurul prânzului şi a durat până în ziua meciului – 15.11, ora 13.00.

Potrivit estimărilor din piaţa de publicitate – cele 366 inserţii Exim Bank au sumarizat 86,4 GRP’s (puncte de audienţă) pe targetul all, 18+, urban + guests (toata popula-ia din mediul urban cu vârsta de peste 18 ani, inclusiv oaspeţii lor), adică pe targetul de vânzare pe care îl foloseşte România TV. Dacă preţul de vânzare al unui punct de audienţă (CPP) a fost 100 euro, atunci bugetul a fost de 86,4*100 = 8,640 euro. Daca au vândut cu CPP 150 euro (destul de mare în aceste vremuri şi la această staţie), bugetul ar putea fi 12,960 euro. Cu alte cuvinte, daca preţul a fost în limita pieţei actuale, bugetul nu a depăşit 15.000 euro.

„EximBank a urmărit în mod constant în cadrul strategiilor sale de comunicare ca una dintre ariile de interes să fie reprezentată de acţiunile de susţinere a unor proiecte care să ofere sprijin pentru sport, artă sau cultură, implicarea băncii în acest proiect fiind în concordanţă cu această direcţie de acţiune”, a precizat banca, răspunzând unei solicitări trimise de Realitatea.

Astfel, reprezentanţii EximBank au spus că au ales să facă publicitate meciului de fotbal datorită „relevanţei confruntării, deci a publicului – ţintă” şi „asocierea cu fotbalul asigură brandului o vizibilitate ridicată şi permite pătrunderea în comunităţi largi”.

În ceea ce priveşte valoarea pachetelor de promovare, „dată fiind solicitarea din partea unui post TV concurent şi conform clauzelor contractuale, aceasta este confidenţială”.

Pe de altă parte, jurnalistul sportiv Cătălin Tolontan a scris că postul TV ar fi plătit în jur de 250.000 de euro pentru transmisia meciului Grecia-România. „Urît a început meciul la România TV! Cei 250.000 de euro în transmiterea partidei de la Atena s-au developat într-un marketing politic de tot rîsul. Idee excelentă, investiţie scumpă, publicitate ieftină! În ora fierbinte dinainte de baraj s-au perindat la microfon, în ordine, Liviu Dragnea, Valeriu Zgonea şi, să trăiţi!, Victor Ponta. Premierul a apărut precum Nicolae Ceauşescu la vechile Revelioane, fix cu un sfert de oră înainte de fluierul de start. După el, n-au mai fost decît publicitatea şi Marica, tulind-o din cercul de la centrul terenului”.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă