A murit în casa sa din Los Angeles din cauza complicațiilor bolii Parkinson de care suferea, a declarat purtătorul de cuvânt al familiei.
Domnul Iacocca este, de asemenea, amintit pentru aparițiile sale în anunțurile Chrysler din SUA, arătând spre telespectatori și spunându-le: „Dacă găsiți o mașină mai bună, cumpărați-o!”
Într-o declarație, compania a declarat că a fost „întristată” de vestea morții sale.
„El a jucat un rol istoric pentru Chrysler în timpul crizei și a transformat-o într-o forță competitivă adevărată pe piață auto. El a fost unul dintre marii lideri ai companiei noastre și a industriei auto în general”, (care este acum cunoscută sub numele de Fiat Chrysler Automobiles FCA).
„Lee ne-a dat mentalitatea care încă ne conduce astăzi – una care se caracterizează prin muncă grea și dedicatie”.
Crearea celei mai iconice mașini a Americii
Născut de un cuplu de imigranți italieni în Allentown, Pennsylvania în 1924, domnul Iacocca și-a început carieră că inginer la Ford Motor Company în 1946.
Avea un talent natural pentru marketing, iar prima sa campanie din mijlocul anilor ’50 a atras atenția directorilor companiei. La scurt timp după aceea, a fost mutat la sediul din Dearborn, Michigan.
În 1964, el și-a cimentat locul în istorie prin proiectarea și lansarea Fordului Mustang, care a vândut 419.000 de exemplare în primul său an și va deveni mai târziu cunoscută una dintre cele mai iconice automobile americane.
Cu toate acestea, el a fost concediat de companie în 1978, după ce a fost acuzat că a complotat pentru al împiedica pe președintele Henry Ford II să-și preia funcția în companie.
Dar un an mai târziu, în 1979, domnul Iacocca a preluat Chrysler Corporation. Compania era pe punctul de a se prăbuși, așa că a condus-o printr-un proces strict de restructurare care a inclus acordarea unui împrumut federal de 1,5 miliarde de dolari. Domnul Iacocca a acceptat în mod faimos un salariu de doar 1 dolar pe an în timp ce compania se recuperea.
În 1983, a anunțat cu mândrie că au rambursat toate împrumuturile guvernamentale cu șapte ani mai devreme decât se credea.
Dar luciul lui a început să se estompeze la sfârșitul deceniului, când compania a înregistrat din nou o recesiune, iar mii de muncitori au fost concediați. Când Chrysler a devenit profitabil din nou în 1992, domnul Iacocca a părăsit firma.
Domnul Iacocca s-a căsătorit de trei ori. Prima sa soție, Mary, a murit de diabet în 1983 – ceva care l-a determinat să deschidă o fundație de familie pentru a lupta împotriva acestei afecțiuni.