Producătorul american de automobile Ford a dezvăluit planurile sale care include șapte noi modele electrice în Europa, un centru de asamblare a bateriilor în Germania și o societate mixtă de producție de celule de nichel în Turcia, ca parte a unui important impuls de vehicule electrice pe continent, notează Reuters.
„Marșul nostru către un viitor complet electric este o necesitate absolută pentru Ford pentru a satisface nevoile de mobilitate ale clienților dintr-o Europă în transformare”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford pentru Europa.
Ford intenționează să vândă peste 600.000 de vehicule electrice în regiune până în 2026.
Acest lucru, a spus Ford, l-ar ajuta să-și atingă obiectivul global de a vinde peste 2 milioane de vehicule electrice pe an și de a obține o marjă de profit operațional ajustată de 10% până în 2026.
Actualizarea strategiei pentru Europa vine la scurt timp după ce Ford a anunțat o investiție de 50 de miliarde de dolari pentru a porni electrificarea.
Ca parte a impulsului său, Ford și-a aprofundat parteneriatul existent cu Volkswagen, în baza căruia producătorul auto american va produce un al doilea vehicul electric pentru piața europeană pe baza platformei rivalului său german.
Prin urmare, Ford își va dubla volumul planificat de vehicule care urmează să fie produse pe baza platformei modulare de propulsie electrică a Volkswagen, cunoscută sub numele de MEB, la 1,2 milioane de unități pe o perioadă de șase ani.
Aceasta va include investiții de 2 miliarde de dolari la sediul Ford din Köln din Germania, precum și o nouă unitate de asamblare a bateriilor, programată să înceapă operațiunile în 2024.
Ford a mai spus că a semnat un memorandum de înțelegere fără caracter obligatoriu cu SK On Co, o unitate a SK Innovation din Coreea de Sud și Koc Holding din Turcia pentru o societate mixtă care să producă celule NMC cu nichel ridicat, pentru asamblarea în module de matrice de baterii.
Conform actualizării strategiei, Ford Otosan, joint-venture-ul Ford cu Koc Holding, va cumpăra fabrica producătorului american de automobile din Craiova, România, pentru 575 de milioane de euro (630 de milioane de dolari) pentru a spori și mai mult capacitatea vehiculelor electrice și comerciale.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!