Actriţa Sandrine Bonnaire, regizorul Amat Escalante, delegatul general al Festivalului de la Cannes – Thierry Frémaux, producătoarea Sylvie Pialat şi actorul Christophe Paou s-au întâlnit deja cu publicul venit în număr foarte mare la festivalul „Les Films de Cannes à Bucarest“. Proiecţiile de seară, majoritatea sold-out, au adus mii de spectatori la cele trei cinematografe ale festivalului.
Proiecţiile continuă până joi, 31 octombrie, cu alte câteva premiere mult-aşteptate şi întâlniri cu Abdellatif Kechiche, regizorul premiat anul acesta cu Palme d’Or pentru ”La Vie d’Adèle: Chapitres 1 & 2 / Adèle: Capitolele 1 & 2”. Miercuri, cel mai titrat regizor al anului va fi prezent la proiecţiile de gală ale filmului său, la Cinema Studio (20.00) şi CinemaPRO (20.45) şi va sta de vorbă cu publicul. Cineastul va fi prezent şi la proiecţiile a două dintre filmele sale anterioare, ”La graine et le mulet”, care a câştigat a patru premii César, şi ”Venus Noire”. Joi, 31 octombrie, de la 11.00, la Cinema Elvira Popescu, Abdellatif Kechiche va susţine un masterclass pentru studenţii şcolilor de film, pentru pasionaţii de cinema şi profesioniştii din industrie. Intrarea este liberă.
”Adèle: Capitolele 1 & 2”, distins cu Palme d’Or şi Premiul criticii – FIPRESCI, le are ca protagoniste pe Adèle (Adèle Exarchopoulos) şi Emma (Léa Seydoux), două adolescente care descoperă împreună iubirea, dorinţa şi suferinţa. Pelicula are „cele mai explozive scene explicite de sex între lesbiene din istoria recentă”, titra „Variety” după premiera de la Cannes. Fenomenala performanţă a celor două actriţe a fost premiată cu două trofee Palme d’Or pe lângă cel oferit filmului, o excepţie în istoria festivalului. Distribuitorul român al filmului este Independenţa Film. Mii de spectatori sunt aşteptaţi şi la următoarele premiere româneşti ale filmelor de la Cannes: ”Only Lovers Left Alive” (foto), filmul cu vampiri al lui Jim Jarmusch, ”Only God Forgives” (regia Nicolas Winding Refn), cu Ryan Gosling pe afiş, ”A Touch of Sin” (regia Jia Zhangke), premiat pentru scenariu la Cannes, „All is Lost”, debutul puternic al lui J. C. Chandor cu Robert Redford în rolul principal, ”Like Father, Like Son” (regia Kore-Eda Hirokazu), distins cu Premiul Juriului, ”Grand Central” (regia Rebecca Zlotowski), o poveste de dragoste cu Léa Seydoux şi Tahar Rahim, sau ”Omar” (regia Hany-Abu Assad), recompensat cu Premiul juriului „Un Certain Regard“. În paralel, continuă proiecţiile din Retrospectiva Maurice Pialat, unul dintre cei mai pasionanţi regizori ai ultimelor decenii.