După aproape 4 ani de construcție, cel mai lung tunel cu autostradă subacvatică din China este acum deschis pentru traficul vehiculelor. Potrivit oficialilor guvernamentali din Jiangsu, tunelul a fost construit la un cost de 9,9 miliarde de yuani.
La o lungime de 10,79 kilometri (6,65 mile), tunelul Taihu se întinde sub Lacul Taihu din provincia Jiangsu din estul Chinei, la aproximativ 50 de kilometri est de Shanghai. Construcția a început pe 9 ianuarie 2018 și a costat aproximativ 1,56 miliarde de dolari.
Autostradă subacvatică în China
Peste 2 milioane de metri cubi de beton au fost folosiți pentru construirea tunelului cu două sensuri, care are șase benzi și are 17,45 metri lățime, relatează agenția oficială de presă a Chinei, Xinhua, citat de CNN.
Tavanul tunelului a fost echipat cu lumini LED colorate, concepute pentru a preveni oboseala șoferilor. Tunelul face parte din autostrada Changzhou-Wuxi de 43,9 kilometri, care a fost deschisă publicului pe 30 decembrie 2021. Acesta oferă o autostradă alternativă pentru călătorii care călătoresc între Shanghai și Nanjing, capitala Jiangsu.
Cel mai lung tunel pe autostradă din lume este tunelul dublu de drumuri Ryfast de 14,3 kilometri din Norvegia, care se desfășoară între orașul Stavanger și municipalitatea Strand. De asemenea, porțiunea de tunel subacvatic a Tokyo Bay Aqua-Line, o autostradă pentru vehicule care circulă sub Golful Tokyo, are 9,6 kilometri.
În ceea ce privește tunelurile subacvatice în general, totuși, onoarea de top revine tunelului de sub Canalul Mânecii, care leagă Anglia și Franța pe calea ferată. Porțiunea sa scufundată are o lungime de 37,9 kilometri, cel mai lung dintre oricare tunel subacvatic din lume.
Citiți România Liberă și pe Google News!