Nota de plată pentru băuturi la BBC s-a redus la aproape jumătate anul trecut comparativ cu 2008, după ce compania şi-a înăsprit politica de cheltuieli şi a exclus ‘indiferent de situaţie’ achiziţiile de şampanie, scrie luni Guardian, citat de Agerpres.
Dacă în 2006 factura la băuturi a fost de aproape 144.000 de lire (circa 170.000 de euro), aceasta a scăzut în 2008 la 107.000 de lire (128.000 de euro) şi în 2009 la 56.000 de lire (67.000 de euro). Datele apar pe site-ul Libertatea de Informare al BBC, ca răspuns la o solicitare a unui membru al publicului.
Scrisoarea de răspuns, trimisă de Angela Sargeant, din partea serviciului de aprovizionare al BBC, notează că politica de cheltuieli ‘s-a înăsprit progresiv’, oferind ca exemplu interzicerea achiziţionării de şampanie.
Interdicţia a fost introdusă după o solicitare din 2008, pe baza legii privind libertatea de informare, venită din partea publicaţiei Independent, care a descoperit că cheltuielile medii pe şampanie la acea vreme erau de 57.000 de lire (68.000 de euro) pe an.
În scrisoare se mai arată că alcoolul nu mai poate fi cumpărat decât în scopuri ‘adecvate de afaceri’, cum ar fi ‘pentru sărbătorirea finalizării cu succes a unui serial’ sau petrecerile ad-hoc pentru ‘recompensarea unui efort excepţional’. Până la data de 19 martie 2010 au fost cheltuite numai 7.700 de lire (9.200 de euro), lucru care sugerează ori faptul că BBC a devenit mai sobră, ori că cheltuielile cu băuturile se concentrează în a doua parte a anului, notează Guardian.
Dezvăluirile privesc numai alcoolul comandat prin intermediul principalului furnizor al BBC, dar nu şi prin firme de catering sau prin deconturile solicitate de conducători la unele evenimente. Sargeant apreciază însă că sumele cheltuite în acest fel sunt ‘semnificativ mai scăzute’.
Guardian mai scrie că, probabil parţial ca rezultat al acestor restricţii, niciuna din aceste cifre este mare în comparaţie cu unele surprinse în relatări din trecut privind costurile de catering ale BBC. În 2001, în contextul în care directorul general de atunci Greg Dyke urmărea o cruciadă împotriva birocraţiei, compania a recunoscut că a cheltuit 210.000 de lire (250.000 de euro) pe an pe biscuţi pentru conducere. Biscuiţii au fost apoi tăiaţi de pe lista de cheltuieli, la fel ca şampania.