Ajunsă la sezonul cu numărul 10 şi fără „judecătorul” Simon Cowel în echipă, emisiunea descoperitoare de talente „American Idol” a reuşit să fie din nou pe val în ciuda cârcotaşilor care îi prevesteau sfârşitul.
După ce în ultimii ani a înregistrat o scădere de audienţă, îndrăgita emisiune TV a revenit la vremuri mai bune, fiind urmărită de 25 de milioane de spectatori, performanţă de care nu s-a mai bucurat din 2007.
Neaşteptatul record le-a dat speranţe şefilor de la Fox, aceştia manifestându-şi încrederea că franciza lor va continua să producă sute de milioane de dolari timp de mulţi ani de acum înainte.
Surprinzător, American Idol a dat o lovitură şi concurenţilor săi, reuşind să înregistreze o audienţă cu 79% mai mare decât „Modern Family” pe segmentul de vârstă 18-49 de ani, acelaşi Fox remarcând că un aşa decalaj demografic nu s-a mai înregistrat niciodată în istoria televiziunii. Dominaţia de care se bucură emisiunea confirmă (dacă mai existau sceptici) că American Idol a devenit un soi de accesoriu cultural, la fel ca ştirile difuzate în fiecare seară, fiind o verigă de nădejde în programul de televiziune al fiecărui an.
Ameninţarea competiţiei
La origini, populara emisiune a venit în SUA din Marea Britanie, promovând „visul american” pe care producatorul executiv Nigel Lythgoe l-a descris cam aşa: „lucrător la fast-food într-o zi, superstar a doua zi”. În acest nou sezon, emisiunea beneficiază de doi noi importanţi membri ai juriului, Jennifer Lopez şi Steven Tyler, şi de o listă lungă a aspiranţilor la statutul de vedetă.
În luna februarie din acest an, cei aflaţi în faţa televizorului au putut vedea cum cântăreaţa Jennifer Lopez a plâns în direct, supărată că trebuia să-l scoată din concurs pe unul dintre concurenţii care o impresionaseră profund, pe Chris Medina a cărui logodnică suferise un accident de maşină cu puţină vreme înainte de nuntă şi necesita îngrijire permanentă.
Singurul val de ameninţări care bate la uşa celor de la America Idol este noul proiect „X Factor” (versiunea americană a celei britanice) care va demara în septembrie. Noul show îl va avea ca protagonist şi producător pe nimeni altul decât Simon Cowell „dezertorul” de la Idol, zvonurile anunţând deja şi o implicare din partea cântăreţei Mariah Carey.
Relaxată doar pe jumătate, conducerea Fox spune că deşi sunt două producţii diferite, rămâne de văzut dacă spectatorii vor avea suficient apetit pentru o doză dublă de concursuri muzicale difuzate pe acelaşi post în fiecare an. Un rol important la instaurarea panicii o are şi istoricul de televiziune Tim Brooks care nu s-a sfiit să avertizeze: „De obicei cam asta păţesc show-urile de prim rang, cu timpul apare altă emisiune care le scoate din centrul atenţiei”.