Mai întâi a fost o „cerere de prietenie” pe Facebook. Şi zeci de artişti şi jurnalişti „s-au împrietenit” cu un libanez a cărui mamă a fost o faimoasă cântăreaţă. După cum am aflat mai târziu, părinţii săi au murit în războiul din Beirut şi Farid Fairuz „este adoptat de doi beduini care îl cresc cu lapte de cămilă şi îl educă conform credinţelor lor”. Înfiat de o familie iordaniană bogată, se specializează în muzică şi dans. Dar, „în timpul unui spectacol, o întâmplare ieşită din comun îi schimbă radical existenţa. Fairuz renunţă la coregrafie devenind medium şi artist vizionar în percepţii extrasenzoriale.”
Apoi a fost un comunicat de presă din care am aflat că Fairuz s-a întâlnit la un moment dat cu directorul Centrului Naţional al Dansului, Mihai Mihalcea, care i-a propus să facă un spectacol la Bucureşti. Dar „domnul Fairuz a întrecut orice măsură. A solicitat insistent ca CNDB să suporte cheltuielile pentru câteva ghicitoare pe care urma să le consulte în privinţa spectacolului şi a insistat ca repetiţiile să se petreacă în prezenţa acestora”, se spune în comunicat.
Şi misterul care plana asupra acestui personaj, care „nu are vârstă, nu are o identitate precisă şi are puterea de a intra în corpul altor persoane”, s-a dezlegat prea târziu. Fairuz „intrase” deja în corpul lui Mihai Mihalcea.
Nu, nu e vorba nici despre schizofrenie, nici despre magie. Farid Fairuz este un proiect de biografie ficţională iniţiat de Mihalcea. Coregraful spune că a avut nevoie de această schimbare pentru că în ultimii 20 de ani şi-a asumat acţiuni care nu ţin neapărat de activitatea sa artistică. De la implicarea în formarea unui context pentru creaţiile artiştilor contemporani la preluarea funcţiei de director la CNDB, imaginea sa este foarte des asociată cu funcţii şi roluri administrative. De aceea, artistul Mihai Mihalcea a devenit acum Farid Fairuz.
La „Bun rămas!” se râde o oră încontinuu. Totul e sclipitor şi, mai ales, sclipicios. Dansatoarele lui Fairuz, transformate în vrăjitoare de-o seară, apelează la tot arsenalul imaginabil în domeniu de la foc, tămâie, fum, lumânărele până la costumaţii bizare şi incantaţii. Nu lipsesc nici ingredientele „divertismentului de calitate”: dansul din buric, strip-tease-ul, plânsetele, replicile memorabile ş.a.m.d. Nici „arsenalul” din dotarea Centrului nu le scapă vrăjitoarelor Sybilla, Mama Shipton, Carmen Harra, Vanga Dimitrovna şi Mi-fei. Aţi văzut vreodată un dansator care îşi face numărul sub covorul de scenă? Dacă nu, aveţi ocazia să vedeţi acum în această nebunie (în cel mai bun sens al cuvântului) subintitulată „feerie extrasenzorială în premieră mondială”. Şi înainte să intraţi la spectacol nu uitaţi să citiţi savuroasele texte de prezentare din caietul-program şi de site-ul CNDB.
Bun rămas!
(sau despre discretele scăpări ale
sistemului limbic)
Durata: 1h
Mind Control Deep Alpha: Farid Fairuz
Consulting sinergetic şi prezicători: Maria Baroncea, Alexandra Pirici, Carmen Coţofană, Mădălina Dan, Iuliana Stoianescu. Metode de vindecare prin deghizare şi tehnici de manipulare:
Andrei Dinu.
Centrul Naţional al Dansului (B-dul Nicolae Bălcescu nr. 1, Bucureşti) Preţ bilet: 15 lei (10 lei cu reducere).