5.8 C
București
luni, 4 noiembrie 2024
AcasăInternațional20 de ani de RFI România: Ne vom concentra pe multimedia şi...

20 de ani de RFI România: Ne vom concentra pe multimedia şi reţele sociale

Cu ocazia aniversării a 20 de ani, RFI România îşi instalează redacţia într-un nou sediu şi îşi extinde prezenţa pe noi suporturi de difuzare.

 

Astfel, RFI România îşi modernizează site-ul internet, creează un nou site mobil şi dezvoltă aplicaţii pentru smartphones care permit ascultarea tuturor programelor.

Potrivit lui Genevieve Goëtzinger, Director General Delegat al RFI, radioul din zilele noastre trebuie sa se bazeze foarte mult pe interactivitate. „În 20 de ani de experienţă, RFI România s-a impus ca un reper al jurnalismului de calitate, care descifrează evenimenteleă şi le pune într-o perspectivă europeană şi internaţională. Suntem un radio profesionist, ataşat faţă de jurnalismul serios, care oferă informaţiile şi analiza necesare pentru a înţelege ce se întâmplă în lume şi pentru a putea lua decizii. Continuăm să ne dezvoltăm, concentrându-ne pe serviciile multimedia care vizează categorii de public specializat, cu o mobilitate crescută”, mai spune aceasta.

Noul site RFI pune accentul atât pe actualitatea internaţională, cât şi pe cea românească. Formatul se integrează în cel al site-urilor grupului AEF (Audiovisuel Extérieur de la France), din care fac parte RFI şi France 24 (www.rfi. fr şi www.france24.fr). „Prin intermediul suporturilor multimedia, ştirile şi analizele RFI România sunt accesibile pentru toţi cei care doresc să fie la curent şi să înţeleagă ce este important în actualitate. Aplicaţia MobiclipTM şi noul website ne permit să ne lărgim audienţa dincolo de limitele undelor hertziene. Emisiunile pot fi urmărite în orice moment al zilei şi din orice colţ al lumii”, a declarat Cornel Ion, Director RFI România.

Cornel Ion a mai adăugat ca dintre cei 32.000 de vizitatori lunari ai site-ului, circa 25% provin de pe reteaua de socializare Facebook.

RFI România, post de radio bilingv în română şi franceză, filială a RFI, emite 24 de ore din 24 în Bucureşti şi este difuzat în FM în alte trei oraşe din România – Iaşi, Cluj şi Craiova – precum şi în capitala Republicii Moldova, Chişinău. Programele sale sunt preluate de 50 de posturi locale de radio din întreaga ţară.

RFI România difuzează în prezent treisprezece ore de emisiuni în limba română şi unsprezece ore în limba franceză. Grila sa de programe este realizată de echipa editorială din Bucureşti în colaborare cu redacţia română de la Paris.

RFI România a fost lansat pe 21 ianuarie 1991, sub numele de „Radio Delta”. Filială a postului public francez RFI, RFI România difuzează zilnic 13 ore de programe în limba română şi 11 ore în limba franceză.

RFI, post de radio de ştiri internaţionale, îşi difuzează programele în 13 limbi în lumea întreagă, prin reţeaua sa FM, pe internet, prin telefonia mobilă, cablu şi satelit. Graţie expertizei sale şi reţelei unice de corespondenţi, RFI oferă ascultătorilor informaţii independente care îi ajută să înţeleagă mai bine actualitatea.

RFI România în cifre

• 12 jurnalişti la Bucureşti şi 2 la Paris
• 15 emisiuni de actualităţi pe săptămână
• 9 talk show-uri pe săptămână
• 13 buletine de ştiri pe zi în limba română
• 7 Premii de jurnalism

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă