Știați că o secvență din Casablanca a fost filmată cu pitici? Sau că Alfred Hitchcock a fost urmărit de CIA?
1. Filmul „Tron” (1982) a fost scos de pe lista candidatelor la un Premiu Oscar pentru efecte speciale întrucât membrii Academiei de Film Americane considerau pe atunci că folosirea computerelor în acest scop reprezintă un mod de a trișa.
2. Laurence Fishburne și-a ascuns vârsta adevărată pentru a primi rolul din „Apocalypse Now” (1979), unde urma să interpreteze un pușcaș în vârstă de 17 ani. La data turnării filmului, Laurence avea doar 14 ani.
3. Celebra secvență din aeroport de la sfârșitul filmului “Casablanca” (1942) a fost filmată, de fapt, într-un studio de sunet. Pentru că nu era spațiu suficient, a fost confecționată o copie de carton a unui avion Lockheed Electra Junior, care a fost filmată de la o distanță mică, în jur fiind împrăștiat abur pentru simularea ceții. În timp ce în prim-plan Bogey și Bergman își iau rămas bun, pot fi văzuți niște membri ai personalului navigant care încarcă bagaje în avion. Aceștia, pentru a se potrivi copiei la scară redusă a avionului, sunt pitici.
4. În secvența din „The Godfather” (1972) în care producătorul Jack Woltz se trezește într-o dimineață cu un cap de cal în așternut s-a folosit unul real, după ce, la repetiții, fusese folosit altul confecționat. Responsabilul cu aprovizionarea a făcut rost de capul de cal în dimineața turnării, de la un producător de hrană pentru câini. Reacția de groază a lui John Marley, cel care îl joacă pe Woltz, a fost, așadar, reală.
5. Jim Caviezel, care îl interpretează pe Iisus Hristos, a fost lovit de fulger când s-a filmat scena crucificării din „The Passion of the Christ” (2004).
6. În 2004 a fost lansat “Meet the Fockers”, continuarea filmului “Meet the Parents”, cu Ben Stiller și Robert De Niro. Producătorii au respins titlul de lucru “Meet the Fockers” , considerându-l prea vulgar, și l-au schimbat în “Meet the Fockers”. Pentru a permite folosirea numelui “Fokker” în titlu, MPAA („Motion Picture Association of America”, forul care stabilește ratingurile prin care se recomandă ce categorii de vârstă pot vedea filmele) a pus condiția ca producătorii să găsească măcar o familie în Statele Unite ale Americii care să se numească astfel. Aceasta a fost găsită.
7. Alfred Hitchcock (foto) a fost pus sub observație de către CIA după ce a folosit în filmul „Notorious” (1946) uraniul ca element al intrigii, într-o epocă în care cursa înarmării nucleare era la apogeu.
8. În timpul turnării scenei cu dansul prin ploaie din „Singing’ in the Rain” (1952), Gene Kelly avea 40 de grade febră.
9. Pentru a fi păstrată atmosfera înghețată necesară acțiunii, dormitorul în care se petrec scenele de groază din “Exorcistul” (1973) a fost păstrat la o temperatură de sub 0 grade Celsius. Patru aparate de aer condiționat funcționau permanent pentru a ține temperatura foarte scăzută. Linda Blair (fetița posedată), care filma îmbrăcată într-o cămașă de noapte, a povestit că frigul era insuportabil și că de atunci nu mai poate suporta frigul. Într-o dimineață, venind la lucru, membrii echipei de filmare au găsit un strat de promoroacă pe podea, de parcă peste noapte ar fi nins în interior.
10. Podul care explodează în „The Good, The Bad and The Ugly” (1966) a fost detonat prea devreme, din vina unui căpitan al armatei spaniole. Acesta a ordonat apoi trupelor sale să-l refacă pentru a fi aruncat în aer după cum cerea scenariul.
11. Danny Lloyd, cel care l-a interpretat pe băiețelul din „The Shining” (1980), n-a avut voie până ce a împlinit 17 ani să vadă filmul în care a jucat. A fost o așteptare de 11 ani.
12. Ideea ca scena recunoașterii în grup să fie redată în afișul filmului „The Usual Suspects” (1995) a fost adoptată încă dinainte de a exista un scenariu. Totuși, în respectiva scenă, cei cinci – Kevin Pollak, Stephen Baldwin, Benicio del Toro, Gabriel Byrne și Kevin Spacey – nu stau niciodată ca în afiș, adică privind spre cameră. Care râde, care își acoperă fața cu mâna, care ține capul în jos. Motivul? Benicio del Toro – scuzați! – flatula în timpul filmării, iar regizorul Bryan Singer a decis să lase scena așa.