26.1 C
București
vineri, 19 iulie 2024
AcasăGDPRCURĂ. Cinci pași ca să scapi definitiv de gândurile negre

CURĂ. Cinci pași ca să scapi definitiv de gândurile negre

Dacă ai numai gânduri negre şi te simţi sleit/ă, ar fi bine să faci o cură de detoxifiere. Nu te gândi la sucuri şi diete, pentru că de această dată este vorba despre curăţirea spiritului pentru a fi mai fericit/ă. În general, când se vorbeşte despre detoxifiere, este vorba despre eliberarea corpului de toxinele acumulate. Mergând pe acelaşi principiu, doi psihologi americani, citaţi de Terra Femina, au decis să creeze o detoxifiere „emoțională” în cinci paşi.

1. Stai departe de gândurile negre

Se ştie deja că este un automatism: cu cât eşti mai pesimist/ă, cu atât senzaţia de fericire dispare. Pentru a fi fericit/ă, este nevoie, mai întâi, să respingi cât de tare poţi toate gândurile negre. Cel mai important este să eviţi vinovăţia, resentimentele, furia, invidia, gelozia şi frustrarea. Dr.Shoba Sreenibasan şi soţul său spun că este suficient pur şi simplu să respiri adânc pentru a le respinge pe toate deodată.

2. Înlocuieşte negativul cu pozitiv

Cu siguranţă vor exista situaţii în care respiraţia adâncă nu va fi suficientă. Pentru a alunga gândurile negre pentru o perioadă mai lungă de timp, specialiştii îţi recomandă să le înlocuieşti pur şi simplu dintr-odată cu un gând pozitiv. Nu contează dacă este vorba despre o persoană care te face fericit/ă sau de o amintire plăcută, important este să-ţi ridice moralul.

Citeşte şi: 10 remedii de la bunica, extrem de eficiente şi astăzi

3. Trage linie la sfârşitul zilei

Seara, trebuie să procedezi la fel ca la un regim alimentar şi să notezi inventarul zilei. Doar că în loc să aduni caloriile, ţine evidenţa tuturor gândurilor pozitive şi negative care te-au încercat de-a lungul zilei. Este o metodă bună de a centraliza situaţia, de a o analiza şi a-ţi găsi echilibrul pentru a nu fi copleşit/ă de emoţii negative.

4. Analizează-ţi relaţiile cu ceilalţi

Gândurile negre nu vin, de obicei, singure. Te uiţi în jurul tău şi încerci să-ţi analizezi relaţiile cu persoanele din cercul tău de apropiaţi. Indiferent dacă este vorba despre familie, prieteni sau colegi, notează problemele şi încearcă să stabileşti care sunt relaţiile care-ţi aduc mai multe sau mai puţine gânduri pozitive/negative. După ce îţi dai seama cum stau lucrurile, îţi va fi mai uşor să te îndepărtezi de cei care îţi fac rău, să te apropii mai mult de cei care te fac să zâmbești şi să restabileşti un echilibru.

5. Limitează situaţiile stresante

Nu trăim singuri, aşa că la starea noastră contribuie toţi cei din jur, ca şi mediul în care trăim. Pentru a fi sigur/ă că-ţi recapeţi moralul, încearcă să faci o listă cu activităţile care-ţi fac bine şi cu frecvenţa la care le practici. Procedează la fel şi cu lucrurile pe care deteşti să le faci sau care te indispun. Odată ce ai o imagine completă asupra situației, încearcă să programezi cât mai multe lucruri care-ţi plac înaintea unora care te indispun, pentru a reuşi astfel să te motivezi.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă