37.2 C
București
duminică, 14 iulie 2024
AcasăGDPRDieta după 40 de ani

Dieta după 40 de ani

Odată cu înaintarea în vârstă, creşte şi riscul apariţiei kilogramelor în plus, iar dieta nu mai este eficientă la 40 de ani la fel ca la 20 sau 30 de ani. În această situaţie, o cură de slăbire necorespunzătoare poate avea drept rezultate accentuarea ridurilor şi dereglarea funcţionării organismului.

De ce ne îngrăşăm după pragul de 40 de ani?

Una dintre cauzele acumulării de kilograme o reprezintă scăderea ratei metabolismului bazal cu 15-20 %. Masa musculară se reduce cu 2-3% la fiecare 10 ani, iar acest lucru are drept consecinţă creşterea cantităţii de grăsime corporală. În plus, nivelul scăzut de hormoni estrogeni din organism are drept urmare depunerea ţesutului adipos în special în zona abdominală, dar şi în jurul organelor interne. Astfel, riscul apariţiei bolilor cardiovasculare şi a diabetului zaharat tip 2 este extrem de ridicat.

Câteva recomandări oferite de specialistul in nutriţie şi diabet dr Mihaela Ursache:

Exerciţiile fizice uşoare (mersul pe jos în ritm uşor alert, alergare uşoară, urcatul scărilor) şi  reducerea aportului caloric alimentar au ca rol prevenirea apariţiei obezităţii. Activităţile fizice împiedică şi procesul de diminuare a masei musculare.

Alimentaţia este importantă la orice vârstă şi este indicată o planificare atentă a meniului zilnic. Sunt recomandate alimente sărace în calorii precum: carnea de pasăre, peştele, vita, lacatele degresate şi leguminoasele.

Dr. Mihaela Ursache, medic specialist Diabet Zaharat şi Boli Metabolice la Delta Hospital menţionează că „alimentele bogate în fibre, precum cerealele integrale, legumele şi fructele trebuie să facă parte din meniul zilnic pentru că asigură un tranzit intestinal adecvat, îmbunătăţesc profilul lipidic şi furnizează energie cu preţul unui număr scăzut  de calorii pe porţie. Leguminoasele precum fasolea, soia conţin fibre solubile şi glucide cu eliberare lentă, menţinând scăzut nivelul de insulină, pentru a stoca mai puţină grăsime în ţesutul adipos.”

Pentru a încetini procesul de îmbătrânire cauzat de radicalii liberi este indicat consumul de alimente bogate în antioxidanţi precum fructele şi legumele în stare crudă. Antioxidanţii naturali sunt foarte eficienţi şi se găsesc în pepenele roşu, roşii sau grepfrut roşu.

Acizii graşi esenţiali omega 3, prezenţi în alimente precum macroul, somonul, sardinele, seminţele de in sau nuci, au rolul în reducerea inflamaţiilor şi scăderii apariţiei bolilor cronice (boli cordiovasculare, articulare sau cancer).

În plus, aceste categorii de lipide îmbunătăţesc funcţiile cognitive, ajută memoria, întăresc sctructurile osoase şi reduc incidenţa cancerului colorectal şi de sân.

Urmând aceste sfaturi vei fi mult mai sănătoasă şi vei arăta cu caţiva ani mai tânără, iar slăbitul nu va mai părea o corvoadă.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă