Netflix a schimbat încă o dată jocul. Când compania a început să se extindă la nivel internațional, a exportat filme și emisiuni TV realizate la Hollywood în alte țări. Acum, aproximativ un deceniu mai târziu, deoarece operează în peste 190 de țări, compania își valorifică acoperirea globală pentru a face exact opusul. Și o face cu un succes extraordinar, notează CNN.
După cum a raportat Frank Pallotta de la CNN, compania a spus că seria distopică a fost vizionată de peste 111 milioane de conturi de la de butul său din 17 septembrie. Pentru comparație, „Bridgerton”, care a ocupat anterior primul loc, a fost vizionat de 82 de milioane de conturi în primele 28 de zile.
Este primul serial din Coreea care ajunge pe locul 1 în SUA. Dar, este important să recunoaștem că spectacolul este un fenomen pe întreg globul, din Asia până în Europa și America de Sud. După cum a subliniat Pallotta, în povestea sa, „Squid Game” se află în fruntea top 10 Netflix din 94 de țări.
„Dovada perfectă că strategia noastră internațională a fost corectă”
Minyoung Kim, un VP Netflix care supraveghează Asia Pacific, a dat ca exemplu succesul emisiunii ca dovadă că planul global al companiei pentru conținut funcționează. „Motivul pentru care <Jocul calmarului> are o semnificație atât de mare pentru noi, este o dovada perfectă că strategia noastră internațională a fost corectă”, a declarant aceasta.
Această strategie globală se referă la producerea de spectacole locale care să fie autentice și fidele regiunilor în care sunt dezvoltate. După cum a explicat Kim, compania crede că „cele mai autentice spectacole la nivel local vor călători cel mai bine”. Un proiect precum „Squid Game”, care a generat o mulțime de atenție presei în ultimele două săptămân, dărâmă barierele care existau anterior între piețele media.
Nu este doar „jocul calmarului”
În timp ce „Squid Game” a fost, fără îndoială, cel mai de succes hit internațional pentru Netflix, nu uitați de „Lupin”, care a obținut și un succes remarcabil la începutul acestui an. Serialul francez a ajuns pe locul 2 în SUA în ianuarie și a ajuns în fruntea topurilor din alte câteva țări. La acea vreme, co-CEO Netflix, Ted Sarandos a declarat că, modelul de abonament Netflix joacă, de asemenea, un rol în împingerea telespectatorilor să fie „mult mai aventuroși în ceea ce vizionează”.
„Cred că oamenii funcționează astfel: „Hei, nu mă uit la o emisiune unde se vorbește o altă limbă decât limba mea natală, dar am auzit de această emisiune numită Lupin și sunt foarte nerăbdător să mă uit. Și este inclusă în abonamentul meu.. Și 10 minute mai târziu, dintr-o dată, oamenii adoră materialele în alte limbi.
Este o evoluție cu adevărat incredibilă.