5.4 C
București
marți, 21 ianuarie 2025
AcasăEconomieValoarea totală a primelor 50 de branduri românești scade din cauza crizei...

Valoarea totală a primelor 50 de branduri românești scade din cauza crizei economice

Valoarea totală a primelor 50 de branduri românești a scăzut cu 3,7 la sută din cauza crizei economice, relevă studiul Brand Finance România.

Al cincilea raport anual Brand Finance asupra celor mai valoroase și mai puternice branduri românești coincide cu o perioada de prelungită incertitudine generată de pandemia globala de Covid. Turbulența economică se reflectă inevitabil în clasamentul acestui an, valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top scăzând cu 3,7%, până la 5,6 miliarde EUR – în condițiile în care economia românească a înregistrat o scădere de 3,9 la sută în anul 2020.

Cu toate acestea, valoarea totală top 50 este cu aproape 50% mai mare decât in 2017, când a fost publicat primul clasament Brand Finance Romania 50. De asemenea, este remarcabil că 45 de branduri din clasamentul inițial din 2017 sunt prezente în continuare în top 50 (două dintre cele lipsă, Bancpost și AKTA, fiind achiziționate între timp de competitori) – ceea ce probează reziliența caracteristică brandurilor puternice.

“În acest moment, conjunctura mai riscantă de piață se transpune în rate de actualizare mai prudente în aproape toate sectoarele, ceea ce se reflectă În evaluările de brand. Toate brandurile traversează în continuare o perioadă turbulentă, dar este tot mai evident ca un brand mai puternic va fi mai puțin zdruncinat de furtună”, explică Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.

Brandul auto Dacia își menține poziția de lider în clasamentul Brand Finance Romania 50 pentru al cincilea an la rând, chiar și după o scădere semnificativă a valorii, cu 18% față de anul trecut, până la 1,1 miliarde EUR.

Studiul din acest an consemnează faptul că diferența dintre Dacia și cel de-al doilea clasat, brandul eMAG, a scăzut la jumătate față de anul 2020.

Brandul Dedeman își păstrează poziția a treia si rămâne cel mai valoros brand deținut integral de antreprenori români. Pe locul al patrulea urcă, în acest an, Banca Transilvania.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Trump spune că Statele Unite vor recunoaște doar două sexe, masculin și feminin

Președintele Trump a luat măsuri, pentru a pune capăt rapid unor politici care vizează promovarea echității rasiale și protejarea drepturilor pentru persoanele LGBTQ Ordinul impune...

Republica Moldova, dependentă de energia furnizată de România

În primele 20 de zile ale anului 2025, România a furnizat aproximativ 60% din necesarul de energie electrică al Republicii Moldova Această contribuție semnificativă vine...

Joe și Jill Biden au plecat în vacanță, în orașul viticol Santa Ynez din California

Fostul preşedinte american Joe Biden şi soţia sa, Jill, au părăsit, luni, oraşul Washington, după învestirea republicanului Donald Trump în calitate de noul preşedinte...
Ultima oră
Pe aceeași temă