4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăEconomieȚările care cheltuiesc cei mai mulți bani pe bunuri de lux

Țările care cheltuiesc cei mai mulți bani pe bunuri de lux

De la gențile Chanel la Rolex-uri, bunurile de lux au reprezentat mult timp o achiziție populară pentru consumatorii din întreaga lume, iar această tendință nu dă semne de încetinire.

Multe țări au înregistrat o creștere a cheltuielilor pentru articole de lux, dar o țară se remarcă acum ca fiind cea mai mare cheltuitoare de bunuri de lux pe cap de locuitor din lume: Coreea de Sud, scrie euronews.com.

Potrivit analiștilor de la Morgan Stanley, cheltuielile Coreei de Sud pentru bunuri de lux au înregistrat o creștere de 24% în 2022, ajungând la 15,4 miliarde de euro sau aproximativ 300 de euro pe cap de locuitor.

Această cerere susținută pentru bunuri de lux poate fi atribuită mai multor factori, inclusiv o creștere a puterii de cumpărare și dorința de a afișa statutul social.

În societatea coreeană, este mai acceptabil din punct de vedere social să se afișeze bogăția. Potrivit unui sondaj realizat de McKinsey, doar 22% dintre coreenii intervievați consideră că etalarea bunurilor de lux este de prost gust, în timp ce 45% dintre respondenții japonezi și 38% dintre cei chinezi sunt de aceeași părere.

Piața sud-coreeană a luxului a înregistrat o creștere constantă în ultimii ani, iar această creștere a fost accelerată de pandemia COVID-19. Având în vedere că mulți consumatori aleg să facă cumpărături online, mărcile de lux au înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în comerțul electronic.

Nebunia luxului din Coreea de Sud este mai mult decât benefică pentru mărci. Moncler, de exemplu, a raportat că veniturile sale în Coreea de Sud au crescut de peste două ori în al doilea trimestru din 2022, comparativ cu 2020. În mod similar, grupul Richemont, care deține, printre altele, Cartier și Van Cleef & Arpels, a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în țara din Asia de Sud-Est.

Pe lângă piața de lux în creștere din Coreea de Sud, mărcile de lux profită, de asemenea, de industria masivă de divertisment din această țară pentru a-și spori vânzările.

Un prim exemplu în acest sens este recenta numire a starului BTS Jimin ca ambasador global al mărcii Dior.

Luna trecută, Dior a anunțat parteneriatul cu Jimin prin intermediul rețelelor de socializare, afirmând că numirea starului BTS „consolidează” prietenia sa cu brandul francez și „continuă o legătură” cu directorul artistic al departamentului de îmbrăcăminte pentru bărbați, Kim Jones.

Kim Jones a creat anterior ținute de scenă pentru trupa K-pop, consolidând și mai mult relația dintre Dior și Jimin.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Alexandru Stancu
Alexandru Stancu
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

România cade pe locul 17 în piața auto europeană a mașinilor electrice după reducerea subvențiilor

Eliminarea primei de 10.000 de euro din programul Rabla Plus a dus la o scădere drastică a vânzărilor de mașini electrice în România, care...

Riscul unui război nuclear nu a fost niciodată atât de mare pentru Coreea de Nord, spune Kim Jong Un. Acuzații la adresa SUA

Liderul nord-coreean Kim Jong Un a acuzat Statele Unite de amplificarea tensiunilor, afirmând că riscul unui război nuclear nu a fost niciodată atât de...

ONG-urile cer politicienilor să protejeze facilitățile fiscale: „Ne temem pentru viitor”

Organizațiile non-profit din România au lansat un apel către clasa politică, solicitând o poziție publică și transparentă cu privire la legislația care sprijină sectorul...
Ultima oră
Pe aceeași temă