„În primul rând, este interzisă în totalitate refuzarea unei curse. De asemenea, sub sancţiuni drastice, vor fi interzise solicitările de bonusuri. De asemenea, şoferii sunt obligaţi să aibă o ţinută decentă, un comportament şi un limbaj adecvate, să nu fumeze în maşină, să nu dea muzica tare, să nu vorbească la telefon, să nu angajeze cu clientul subiecte sensibile care ar putea să contravină principiilor acestuia, din domeniul politic, religios sau sexual”, a precizat Firea în deschiderea şedinţei CGMB.
Potrivit edilului şef, toţi taximetriştii vor fi obligaţi să-şi instaleze POS-uri pe maşini, pentru plata cu cardul, şi vor putea răspunde comenzilor prin intermediul aplicaţiilor de pe telefoanele mobile.
În plus, pentru a oferi siguranţă şi confort, se instituite obligativitatea ca activitatea de taximetrie să se facă printr-un dispecerat, prin intermediul telefoniei sau prin aplicaţii online.
„Resping toate acuzaţiile care s-au formulat în ultima perioadă şi care merg către ideea că CGMB şi PMB vor să obstrucţioneze activitatea de taximetrie. Trebuie să avem taximetre sigure din punct de vedere tehnic, de siguranţă şi confort”, a afirmat primarul general.
Înainte de şedinţa CGMB, consilierul general al PNL Ciprian Ciucu a spus că liberalii se opun proiectului de hotărâre şi a susţinut că prin această hotărâre serviciile de tip Uber/Taxify sunt „excluse de pe piaţă” în Bucureşti.
„Cu aproximativ 40 de minute înainte de şedinţa CGMB am primit un nou proiect pe ordinea de zi, care nu prevede nici mai mult, nici mai puţin decât ca serviciile cunoscute de tip Uber sau Taxify să nu mai poată să fie operaţionale în Bucureşti. E nevoie de mai multe proceduri suplimentare şi aşa cum sunt puse în acel regulament care face referire special la ele, la aplicaţii şi la site-uri, ei practic nu vor mai putea să funcţioneze în Bucureşti. Amenzile prevăzute în proiectul de hotărâre sunt între 4.000 şi 5.000 de lei pentru cei care fac astfel de servicii de transport de persoane în Bucureşti. (…) Noi, PNL, ne opunem acestui proiect, pentru că vrem să fie piaţa liberă. Putem să ne gândim în schimb cum să creştem calitatea serviciilor de taxi care sunt reglementate în acest moment, asta da, ne putem uita”, declara Ciucu.
La rândul său, Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România, menţiona că susţine proiectul primarului general.
„Uber poate să rămână în România, nu avem niciun fel de problemă, dar să se autorizeze conform legilor în vigoare. Nu e nimeni mai presus de lege”, arăta Ştefănescu.