Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Porturile din Marea Neagră caută soluții pentru a readuce nave de croazieră

Prin terminalul de pasageri al Portului Constanța bate vântul de câțiva ani. Construit pentru a putea primi 100.000 de turiști pe an, e folosit acum la circa 1% din capacitate, în condițiile în care, anul trecut, aici au acostat numai 13 nave de mici dimensiuni.

Cristian Hagi 0 comentarii

Actualizat: 11.06.2018 - 19:07

După anexarea Crimeii de către Rusia și după tensiunile politice din Turcia, care au culminat cu mișcări de stradă și oameni uciși în confruntări, Marea Neagră nu a mai fost deloc o atracție pentru companiile care operează nave de croazieră. Deși România este o țară sigură și stabilă, este tratată la pachet cu statele riverane, pentru că nu suntem o destinație atât de interesantă pentru ca navele să treacă Bosforul numai pentru a poposi, pentru câteva ore, în Portul Constanța.

Cu gândul la declinul dramatic al numărului de nave de pasageri care sosesc în porturile din Marea Neagră, mai mulți directori de porturi s-au întâlnit pentru a încerca să rezolve problema. Au făcut-o sub umbrela MedCruise, o asociație în care Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța este membru deplin și cotizant din anul 2007.

Plan comun cu Odessa, Burgas și Varna


Recent, la Valletta, Malta, a avut loc cea de-a 52-a Adunare Generală a asociației MedCruise, ocazie cu care reprezentanții CN APM SA Constanța au vorbit despre eforturile pe care compania le face pentru revitalizarea transportului cu nave de pasageri în Marea Neagră. Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CN APM SA Constanța, a avut o întâlnire cu Airam Diaz Pastor, președintele MedCruise, pentru a găsi soluții pentru promovarea portului și orașului Constanța în vederea creșterii numărului de nave maritime de pasageri și, implicit, dezvoltarea sectorului turistic.

„Portul Constanța deține din 2017 directoratul MedCruise pentru zona Mării Negre și propune un plan de măsuri, împreună cu porturile Odessa, Burgas și Varna, astfel încât marile linii de croaziere să revină în Marea Neagră. Se propune adoptarea unor facilități fiscale, promovarea mai intensă pentru infrastructura de turism din România, Bulgaria și Ucraina. Se are în vedere semnarea unei declarații comune, adresată liniilor de croaziere, prin care se încurajează revenirea acestora în zona Mării Negre începând cu sezonul 2019. Astfel, se evidențiază faptul că nu există evenimente cu impact negativ asupra navelor de pasageri, iar infrastructura portuară de care dispun porturile de la Marea Neagră vine în sprijinul dezvoltării acestui sector de turism”, a spus Dan Tivilichi.

Se conturează itinerarii comune

Când ajungi pe fundul prăpastiei, lucrurile nu au cum să meargă mai rău, ci mai bine. Așa se întâmplă și cu acest segment de turism, care începe, cu pași timizi, să renască. Directorul CNAPMC spune că deja unele nave de croazieră și-au făcut rezervări pentru anul 2019, fără a le nominaliza însă. Mai important este că principalele porturi din Marea Neagră discută și pun la punct o strategie comună pentru atragerea turiștilor. De exemplu, stabilesc împreună itinerarii. „În cursul anului viitor se va organiza conferința MedCruise a porturilor de la Marea Neagră: Constanța, Odessa, Burgas și Varna, cu scopul dezvoltării până în 2021 a itinerariilor pentru navele de pasageri. Anul viitor marile linii de croaziere vor analiza și testa toate condițiile oferite pentru navele de pasageri în Portul Constanța. Pentru anul 2020, compania Azamara Club Cruises a făcut deja rezervări ferme pentru nava Azamara Journey. În prezent sunt semnale clare că turismul de croazieră se va relua conform așteptărilor, deoarece nave maritime de pasageri cu capacitate mare și-au anunțat prezența în Portul Constanța, în sezonul următor de croaziere”, a mai spus Dan Tivilichi.

 » Cel mai bun an pentru turismul de croazieră din România a fost 2014, când 94 de nave au acostat în Portul Constanța.

Comentarii

loading...