Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Peste 1 milion de euro, obţinuţi din negocierile consumatorilor cu băncile, în 2018

Negocierile dintre bănci şi clienţii nemulţumiţi de contractele încheiate cu acestea, realizate prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au adus un beneficiu de 1,015 milioane de euro, în 2018.

Share

Marilena Dan 0 comentarii

Actualizat: 31.01.2019 - 16:04

Potrivit lui Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB, suma reprezintă o diminuare a efortului de plată pentru consumatorii români, obţinută în anul 2018 şi, în acelaşi timp, permite continuarea raporturilor contractuale în care s-au angajat cele două părţi. Faţă de valoarea înregistrată în anul 2017, suma din 2018 este de peste trei ori mai mare.

"Dacă ne gândim că în anul 2017 consumatorii români au obţinut o diminuare a efortului de plată de 303.000 de euro în urma negocierilor cu băncile, creşterea înregistrată anul trecut este remarcabilă. Depăşirea pragului de 1 milion de euro arată, pe de o parte, faptul că tot mai mulţi consumatori au ales calea dialogului prin intermediul CSALB, în schimbul rezolvării litigiilor în instanţă şi, pe de altă parte, disponibilitatea băncilor de a negocia”, a spus Alexandru Păunescu.

El a afirmat, pe de altă parte, că aprecierea euro faţă de leu şi creşterea ROBOR nu au dus la o creştere a solicitărilor primite de la consumatori.

Cel mai important caz, din punct de vedere valoric, soluţionat de conciliatorii CSALB anul trecut, a fost cel al unui consumator din Bucureşti care a obţinut o reducere a efortului de plată de aproape 39.000 euro. În acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare şi restituirea comisionului de acordare a creditului. Acelaşi consumator a obţinut, tot prin intermediul CSALB, ştergerea soldului de 18.000 euro pentru un credit încheiat cu o altă bancă.

Alexandru Păunescu a mai spus că anul 2018 a adus rezultate importante: cererile venite din partea consumatorilor au depăşit încă din luna octombrie pragul de 1.000 şi au încheiat anul la nivelul de 1.293. În 2017 au fost înregistrate doar 505 cereri. Numărul dosarelor constituite în anul 2018 a crescut cu 255% în raport cu numărul dosarelor formate în anul precedent: de la 214 dosare formate în 2017, la 550 dosare în 2018. Dintre aceste dosare, 90% au fost soluţionate favorabil, prin înţelegerea părţilor.

 

Cererile de soluţionare a litigiilor se depun online

Activitatea CSALB a fost eficientizată anul trecut şi prin introducerea aplicaţiei online, prin care consumatorii pot depune cererile de conciliere. De la introducerea aplicaţiei, sfârşitul lunii iulie, şi până la finele anului, 365 de cereri au venit direct de pe site, cu ajutorul aplicaţiei (reprezentând aproximativ 30% din numărul total al cererilor conforme înregistrate în anul 2018).

De asemenea, Alexandru Păunescu a spus că în acest an CSALB va continua campania de informare a consumatorilor prin intermediul Caravanei CSALB. În 2018, reprezentanţii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar au prezentat beneficiile concilierii consumatorilor din Timişoara, Cluj - Napoca, Constanţa şi Iaşi.

Anul acesta, Caravana CSALB îşi propune să ajungă şi în alte oraşe importante ale ţării, precum Craiova, Braşov, Sibiu sau Oradea. Consumatorii pot afla că întreaga procedură este gratuită pentru ei şi timpul de rezolvare a unui dosar este de cel mult 90 de zile. În plus, de la conciliatorii care însoţesc această Caravană CSALB, pot obţine informaţii directe despre modul în care se desfăşoară negocierile cu băncile.

Tot pentru o mai bună comunicare cu consumatorii, anul acesta CSALB va implementa şi un sistem de call-center.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

Comentarii

loading...