Studiul Digital Intelligence Index, realizat de Fletcher, programul de Master în Relații Internaționale al Universității Tufts din Statele Unite ale Americii, în parteneriat cu Mastercard, analizează progresul făcut de țările din jurul lumii în dezvoltarea economiei digitale, pentru a cultiva încrederea și a integra conectivitatea în viața a miliardele de cetățeni.
Consolidat cu ajutorul edițiilor anterioare din 2014 și 2017, Index-ul de anul acesta realizează o imagine de ansamblu a dezvoltării digitale la nivel global, oferă informații despre factorii-cheie care determină schimbarea și progresul și explică implicațiile acestui proces asupra economiilor care se confruntă cu provocările unei pandemii globale și ale unui viitor post-pandemic.
În mod special, cele mai dinamice economii digitale – precum Statele Unite, Coreea de Sud, Taiwan, Emiratele Arabe Unite și Germania – au depășit semnificativ rata de creștere anunțată de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică în cel de-al doilea trimestru al 2020, în plin lockdown global[1]. Aceste economii prezintă un nivel ridicat de resurse umane disponibile, o colaborare activă în ceea ce privește cercetarea și dezvoltarea între industrie și mediul academic și o experiență bogată în crearea și introducerea produselor digitale publicului larg.
Bhaskar Chakravorti, Decan, Global Business, în cadrul Fletcher, a declarat: „Pandemia poate reprezenta cel mai clar test al progresului global în ceea ce privește digitalizarea. Avem o viziune mai clară asupra modului în care economiile digitale dinamice pot contribui la reziliența economică într-o perioadă de turbulențe globale fără precedent și cum pot fi poziționate în vederea redresării și a schimbării.”
Cu aproximativ două treimi din populația lumii prezentă în online astăzi[2], intrăm într-o fază „post-acces”, în care simplul acces la mediul online nu mai este suficient. Aspecte precum calitatea accesului, utilizarea eficientă a tehnologiilor digitale, instituțiile responsabile, politicile solide de guvernare a datelor și cultivarea încrederii sunt factori mai impotanți în determinarea competitivității și sustenabilității digitale. Cu aceste cunoștințe, companiile și guvernele pot colabora pentru a-i ajuta pe toți cei 7,6 miliarde de oameni din întreaga lume să beneficieze de oportunitățile vaste pe care le poate aduce o economice digitală avansată.
O perspectivă globală asupra evoluției și încrederii în digital
Ediția din acest an a „Digital Intelligence Index” analizează două componente: evoluția digitală și încrederea în digital. Prima componentă surprinde dezvoltarea unei economii, de la trecutul tradițional către prezentul digital. Încrederea în digital reprezintă legătura dintre prezentul digitalizat și viitorul digital inteligent și incluziv.
Acoperind 95% din populația din online a lumii și bazându-se pe date din decursul a 12 ani, analiza privind Evoluția Digitală analizează 160 de indicatori în 90 de economii, în cadrul a patru piloni importanți: mediul insituțional, aspecte ce țin de cerere, condițiile ce țin de ofertă, și capacitatea de inovare și schimbare. Astfel, economiile sunt împărțite în patru categorii:
· Economiile proeminente – Singapore, SUA, Hong Kong[3], Coreea de Sud, Taiwan, Germania, Estonia, Emiratele Arabe Unite, Israel, Republica Cehă, Malaezia, Lituania și Qatar – sunt și avansate din punct de vedere digital și prezintă și un ritm de creștere foarte bun. Acestea sunt lideri în stimularea inovației, bazată pe folosirea avantajelor existente în moduri eficiente.
· Economiile stabile – precum Suedia, UK, Olanda, Japonia și Canada – sunt economii digitale mature, cu un nivel ridicat al adopției digitale, în ciuda faptului că avansul digital are un ritm încetinit în prezent. Aceste țări au tendința să aleagă durabilitatea în detrimentul vitezei, și se concentrează pe extinderea incluziunii digitale și construirea unor instituții solide.
· Economiile explodate – precum China, India, Indonezia, Polonia și Rusia – evoluează rapid. Cu un astfel de ritm de progres și un spațiu semnificativ pentru creștere, acestea sunt adesea extrem de atractive pentru investitori.
· Economii demne de urmărit – cum ar fi Nigeria, Uganda, Columbia, Peru, Pakistan și Sri Lanka – au o serie de lacune în infrastructură. În ciuda acestui fapt, tinerii manifestă entuziasm pentru un viitor digital cu o utilizare sporită a rețelelor de socializare și a plăților mobile.
Componenta studiului ce măsoară Încrederea în Digital analizează 198 de indicatori în 42 dintre economiile prezente în index, urmărind patru piloni-cheie: comportament, atitudini, mediu și experiență.
· Economii precum Brazilia, Columbia și Mexic încep să înregistreze creșteri în scorurile ce țin de comportament, demonstrând o utilizare substanțială rețelelor sociale și a altor tehnologii noi.
· Economii precum China[4], Indonezia și Vietnam înregistrează atitudini din ce în ce mai favorabile cu privire la viitorul lor digital, susținute de adoptarea rapidă a digitalului și de oportunități.
· Economiile care abordează într-un mod mai matur digitalizarea și elaborarea politicilor conexe, precum Suedia, Olanda și Danemarca, au în comun existența unor măsuri care consolidează mediul de încredere, precum politicile de confidențialitate, securitate și responsabilizare. Cetățenii din aceste țări tind să aibă atitudini mai optimiste cu privire la viitorul digitalizării.
· Economii precum SUA, Hong Kong, Taiwan, Coreea de Sud și Singapore oferă cetățenilor o experiență aproape ideală, punându-le la dispoziție sfântul graal al infrastructurii avansate, acces larg și o interacțiune fără egal. Această experiență este corelată cu un nivel ridicat de implicare, ceea ce le oferă acestor economii un avantaj clar într-un viitor „dincolo de acces”.
Mark Barnett, Președintele Mastercard Europe, a delcarat: „Întrucât digitalul joacă un rol din ce în ce mai important în viața noastră, este esențial să înțelegem cum a evoluat digitalizarea țărilor și cum poate contribui încrederea în ecosistem la creștere și prosperitate. Economiile Europei se clasează printre cele mai evoluate, din punct de vedere digital, din lume, însă abordarea noastră trebuie să evolueze și ea odată cu tehnologia. Politicile de suport din Europa, alături de instituțiile, condițiile de infrastructură și încrederea puternică a consumatorilor permit economiilor din regiune să prospere ca lideri digitali sustenabili și incluzivi.”
Despre „Digital Intelligence Index”
Digital Intelligence Index este realizat de Fletcher, programul de Master în Relații Internaționale al Facultății Tufts, în parteneriat cu Mastercard, și oferă rapoarte de referință, la nivel mondial, despre progresul realizat de țări în dezvoltarea economiilor digitale.
Despre Mastercard
Mastercard, https://www.mastercard.ro, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Conexiunile Mastercard acoperă peste 210 țări și teritorii.
[1] Date extrase din:
– https://data.oecd.org/gdp/quarterly-gdp.htm
– https://tradingeconomics.com/
– https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2020/09/30/world-economic-outlook-october-2020
– https://www.imf.org/en/News/Articles/2020/06/15/na061520-digitalizing-sub-saharan-africa-hopes-and-hurdles
[2] https://www.internetworldstats.com/stats.htm
[3] Regiune administrativă specială din China
[4] China reprezintă regiunea economică a Chinei continentale, reflectând datele și indicatorii care stau la baza Indexului