Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Marii comercianţii de retail îşi diversifică masiv metodele de comerţ online

Înainte ca România să intre în paradigma pandemiei de coronavirus, comercianții de alimente aveau profituri și, de asemenea, un număr constant de clienți. Dar comportamentul cumpărătorilor s-a modificat spectaculos din cauza pandemiei de coronavirus.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 26.05.2020 - 13:51

Ca urmare a Ordonanței Militare 2, din 21 martie 2020, care a impus închiderea mall-urilor, comercianții au pierdut sute de milioane de euro.

Acest lucru a afectat planurile de expansiune ale dezvoltatorilor de centre comerciale, pe măsură ce criza din sistemul de Sănătate a devenit şi una economică.

Anul acesta, e aşteptată în România o scădere economică de 6%, comparativ cu estimarea de creștere de 3,5%, din ianuarie.

"Pandemia va evidenţia provocările cu care se confruntă comerţul cu amănuntul." Ella Chilea, Mazars

CBRE estimează că între 18 martie şi 15 mai cam 8.800 de magazine au fost închise, iar 50.000 de angajaţi din personalul acestora au fost trimişi în şomaj tehnic, cu pierderiestimate la 600 de milioane de euro.

„Pandemia va evidenţia provocările cu care se confruntă comerţul cu amănuntul, mai ales când vorbim despre nevoia de a oferi o experiență online simplă și satisfăcătoare și de o concentrare asupra interacțiunii directe cu clientul, în locul vânzării în marile centre comerciale”, spune Ella Chilea, Mazars România.

Tendința prezentă deja de un deceniu, explică Chilea, a oamenilor ce aleg să cumpere din magazinele de proximitate, decât să se aventureze în mall-uri și hipermarketuri din oraș, e acum o decizie forțată, pentru a se proteja.

Comportamentul acesta modificat al consumatorului este amplificat de distanțarea socială şi experienţa online. „Capacitatea de inovație frugală a îmbunătăţit considerabil această industrie.”, a adăugat expertul Mazars.

 

Marii retaileri, noii veniţi online

Comercianții de produse non-alimentare se confruntă cu închiderea magazinelor și cu pierderi masive de venituri.

În schimb, hipermarketurile și supermarketurile au beneficiat de panica generată de cumpărători pentru a se stabiliza, a-şi menține lanțurile de aprovizionare sau a dezvolta unele noi, prin canale precum comerțul online sau livrările la domiciliu.

Spre deosebire de comercianții de produse non-alimentare, cu mai multă experiență în vânzările online, lanțurile de supermarketuri și hipermarketuri descoperă acum comerţul online, iar criza le-a accelerat planurile de digitalizare.

Unele dintre schimbările pe care le vedem astăzi vor deveni permanente, iar altele nu.

Comentarii