18 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăEconomieLa Galați se construiește o supernavă de dragaj în Marea Nordului

La Galați se construiește o supernavă de dragaj în Marea Nordului

Nava construită pentru compania CEMEX UK Marine Limited din Marea Britanie va extrage pietriș și nisip de la adâncimi mari, de până la 55 de metri, în condițiile specifice Mării Nordului. În general, dragajele se efectuează pentru asigurarea adâncimilor de navigație pe fluvii, canale și în danele porturilor, pentru navigația maritimă fiind asigurate adâncimi de 25 picioare, adică 7,2 metri, cu mult mai puțin decât adâncimile pentru care este proiectată noua navă.

 Capacitate de 7.000 tone

 Grupul Damen a anunțat că în decembrie a fost semnat la Southampton, cu reprezentanții firmei CEMEX UK Marine Limited din Marea Britanie, contractul pentru construirea primei nave de dragaj de tipul MAD 3.500 pentru efectuarea de dragaje în Marea Nordului. Nava care va fi construită la Șantierul Naval Damen din Galați va extrage nisip și pietriș de la adâncimi foarte mari, în condițiile dificile din Marea Nordului.

Lungimea totală a navei este de 103,5 metri, iar capacitatea este de 7.000 tone, cu încărcătura maximă la bord instalațiile de propulsie putând asigura o viteză de aproximativ 12 noduri. În comparație cu nava de dragaj „Sand Heron“, cu care CEMEX UK lucrează în prezent în Marea Nordului, Marine Aggregate Dredger aduce o suplimentare cu 25% a cantităților de nisip și pietriș care pot fi livrate per călătorie.

Nava va fi clasificată Lloyd’s Register ECO. Instalațiile navei sunt proiectate astfel încât să fie ușor de întreținut, pentru a fi obținută o maximizare a timpului de exploatare. Construcția modulară a sistemelor de dragare proiectate și construite la Damen face ca piesele uzate să fie înlocuite cu ușurință.

 Design ultramodern

Cu prilejul semnării contractului, reprezentanții Damen Group și ai companiei din Marea Britanie au subliniat performanțele tehnice ale navei construite la Galați. „La Damen suntem întotdeauna bucuroși să abordăm o provocare, iar această navă, care include un număr de caracteristici care nu au mai fost realizate niciodată până acum, este un bun exemplu al acestui lucru. Suntem încrezători că MAD are toate atributele necesare pentru a aduce flota de dragare la zi și în viitor. Așteptăm cu nerăbdare să vedem prima MAD în acțiune la sfârșitul anului 2019“, a declarat directorul regional de vânzări Damen, Frank de Lange. Cu peste 3.000 de angajați, CEMEX UK Marine Limited din Marea Britanie este unul dintre liderii industriei europene a materialelor de construcții, livrând ciment, beton, pietriș, nisip și alte materiale de construcții. Laurence Dagley, director CEMEX UK Marine, a explicat că în privința noului proiect MAD 3500 grupul Damen a răspuns pozitiv tuturor cerințelor și provocărilor solicitate. „Vrem un design de ultimă oră, ceva pentru secolul 21, cu toate standardele de siguranță și eficiență. Damen a acceptat provocările pe care le-am prezentat, oferind un design robust, dar inovator, care demonstrează experiența combinată și ingeniozitatea echipelor noastre“, a spus reprezentantul firmei britanice.    

Cele mai citite

Ciolacu vrea să-i aducă acasă pe românii din Qatar

„ Sunt ferm convins că în Qatar câştigaţi mult mai bine financiar decât aţi fi câştigat în România în acest moment. Eu sper din...

Ucraina a conceput un submarin electric ce va putea lansa torpile

Inginerii ucraineni dezvoltă un nou submarin care poate lansa torpile, potrivit Kyiv Post, conform monitorulapararii.ro. Ambarcaţiunea, cunoscută sub numele de „Kronos", a fost testată cu...

SUA va ajuta prudent Ucraina și Israelul

Noile proiecte de ajutor american pentru Ucraina şi Israel, anunţate luni de şeful republican al Camerei Reprezentanţilor, vor fi utile celor două ţări, a...
Ultima oră
Pe aceeași temă