Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Companiile aeriene sunt nevoite să închidă rutele și se confruntă cu cantități imense de anulări ale călătoriilor

Impactul major al coronavirusului asupra industriei turismului românesc!

Industria turismului este una dintre cele mai afectate de epidemia de coronavirus. Cum au reacționat piața turistică, consumatorii și ce piețe au avut de suferit? Răspunsurile într-un raport al experților Agenției Globale de Turism Online - eSky.

Share

Eugen Cișmașu 0 comentarii

Actualizat: 13.03.2020 - 12:50

Izbucnirea coronavirusului a început în China – o destinație pentru care interesul în rândul europenilor a continuat să crească într-un ritm ridicat anul acesta. În a 4-a săptămână a lunii ianuarie 2020, ca urmare a răspândirii informațiilor în mass-media despre epidemia de coronavirus, situația a început să se schimbe odată cu numărul rezervărilor ce a scăzut semnificativ.
Odată cu creșterea drastică a numărului bolnavilor din China, situația s-a agravat. Companiile aeriene au decis să limiteze zborurile către regiunile infectate. De asemenea, clienții au început să renunțe masiv la călătorii în multe țări asiatice, în special în China, unde în februarie, numărul de rezervări a scăzut cu în jur de 81% față de ianuarie. Alte țări asiatice au suferit și ele, inclusiv Thailanda, o destinație foarte populară printre turiștii europeni.

Situația din România

Izbucnirea coronavirusului în Asia nu a avut un impact mare asupra numărului de rezervări pe eSky Numărul tuturor rezervărilor de zboruri din România după ce a fost anunțată epidemia în China a scăzut cu aproximativ 7% de la săptămână la săptămână, după care s-a recuperat rapid cu o creștere de aproximativ 10% în săptămâna ce a urmat. Știrile despre virusul care a ajuns în Europa în penultima săptămână din februarie au dus la o scădere mai accentuată a numărului de rezervări - aproximativ 23% de la săptămână la săptămână. Totuși, această scădere nu a afectat încă creșterea companiei de la an la an, care este înregistrată puțin peste 15% în primele 2 luni ale anului 2020.

Zboruri către Italia

În 2019, Italia s-a clasat pe locul doi, după Marea Britanie, din punct de vedere al popularității în rândul destinațiilor europene de călătorie ale românilor. În ianuarie 2020, numărul de rezervări în Italia a crescut cu 24% față de aceeași perioadă din 2019. Situația s-a schimbat în februarie, când a avut loc un focar de coronavirus în Italia de Nord. La sfârșitul lunii februarie, numărul de rezervări către această destinație pe eSky a scăzut cu 33%. Cele mai importante scăderi s-au observat în ultimele 10 zile, cu toate acestea, Italia continuă să ocupă a 4-a poziție pentru rezervările de zbor după Marea Britanie, Germania și Spania.

Companiile aeriene sub presiunea timpului și a așteptărilor clienților

Răspunsul companiilor aeriene la epidemia de coronavirus variază. Multe dintre ele sunt nevoite să închidă rutele și se confruntă cu cantități imense de anulări ale călătoriilor. Este posibil ca unele dintre ele să nu poată face față situației - un exemplu recent este compania aeriană britanică Flybe, care a declarat faliment joi, 5 martie.
Riscul se aplică în special companiilor ce au deja probleme financiare. Situația este mai optimistă pentru jucătorilor puternici din industrie. Unii dintre aceștia iau măsuri diferite pentru a susține situația financiară: prețuri mai mici, opțiuni gratuite și mai flexibile pentru modificarea datelor zborului, etc.
Așadar, acest moment ar putea fi bun pentru clienți să-și planifice călătoriile pentru perioade ulterioare, beneficiind de prețuri mai mici și de condiții mai bune.
În aceste circumstanțe, sunt tratate cu prioritate cererile de rambursare ale zborurilor. Peste 1000 de clienți români au primit asistență legată de modificările condițiilor de călătorie de la angajații Serviciului Clienți al eSky.
Impactul asupra industriei turismului este inevitabil
Oamenii călătoresc din ce în ce mai mult și adoră să viziteze locuri noi. Este normal să se aștepte ca, de îndată ce răspândirea coronavirusului va fi controlată, clienții să revină la planificarea călătoriilor lor ca de obicei. Este greu de spus când se va întâmpla asta exact. Se pot baza unele ipoteze pe analiza situațiilor actuale de acest tip - epidemia de gripă aviară și porcină sau SARS. Astfel de crize durează întotdeauna câteva luni.
În prezent, toate companiile de turism sunt în criză - atât din cauza vânzărilor scăzute, cât și a anulărilor. Nu toți jucătorii pot suporta presiunea. Cu siguranță după criză, industria va fi pe valul vânzărilor în creștere. Totuși, totul depinde de cât va dura această situație. Acum fiind în faza de dezvoltare, nu ne putem aștepta la o revenire rapidă la „normalitate”.

Comentarii