Scenografia impresionantă, de uzină a rock-ului industrial, şi efectele pirotehnice, care fac artificiile de la revelioanele de piaţă româneşti să pară un foc de beţe de chibrit, au fost doar câteva dintre elementele supershow-ului de la Bucureşti.
„Rammstein au dus show-ul la absolut! A fost delir, a fost original, bestial… A fost Rammstein!”, spune un fan despre primul show al trupei germane la Bucureşti. Fideli crezului că „99% din oameni nu ne înţeleg versurile, aşa că trebuie să intervii cu ceva ca să menţii show-ul”, Rammstein nu au făcut economie de efecte nici la Bucureşti.
„Măcelarul” Till Lindemann
În faţa a 30.000 de oameni, trupa germană a deschis concertul cu „Rammlied”. Scena a fost acoperită de o pânză neagră ce a căzut în valuri pentru a lăsa loc unui steag imens al Germaniei. Solistul Till Lindemann, un maestru al deghizărilor, şi-a făcut apariţia îmbrăcat într-un şort roşu de măcelar, asortat cu pene roşii la gât, fileu de păr şi o imensă proteză dentară (avea să renunţe la această costumaţie după prima melodie).
Alături de ceilalţi membri ai trupei, îmbrăcaţi şi ei în celebrele costume de demoni războinici, a dat drumul maşinii de rock industrial german numită Rammstein. Flăcările iadului aveau să se abată peste mulţimea de tineri în delir: la „Feuer Frei” şi-au tras pe faţă celebrele măşti de dragon prin care au aruncat flăcări de câţiva metri, la „Wiener Blut” au lansat artificii uriaşe, la „Benzin” au dat foc unui om din staff, pe care l-au lăsat să se zbată minute bune pe scenă. După o doză bună de adrenalină, Till Lindemann şi-a arătat partea sensibilă intepretând într-un stil personal celebrul refren al lui Edith Piaf, „Non, rien de rien”, pe „Frühling in Paris”.
Dar, cum un bărbat de talia lui, cu harnaşament şi licenţiat în pirotehnie, nu-şi permite multe sentimentalisme, solistul a trecut la atac. Cocoţat pe o platformă la câţiva metri înălţime şi înarmat cu o butelie, „demonul” Tildemann şi-a acoperit în flăcări lichide clăparul imobilizat într-o cadă. Ca în fiecare concert, Flake Lorenz a făcut furori îmbrăcat în costumul său sclipitor şi alergând continuu pe bandă, în timp ce cânta la clape. Pe ultima piesă oficială, Till Lindemann a încălecat pe un tun aşezat la marginea scenei, din care a împroşcat cu fulgi de spumă şi confetti (nu putea lipsi o scenă cu conotaţii sexuale de la trupa care şi-a făcut intrarea în mainstream datorită controverselor).
„Rammstein vă iubeşte”
Unul dintre cele mai prizate momente a fost la bis, când, între cele două piese, „Sonne” şi „Ich Will”, Flake s-a plimbat cu o barcă pneumatică pe deasupra spectatorilor (de altfel, unul dintre efectele folosite de Rammstein în multe spectacole şi gustate de publicul din întreaga lume). Înainte de a fi scos pe braţe de „războinicii” BGS, Flake s-a învelit într-un steag românesc cu emblema trupei . „Rammstein vă iubeşte”, a mai spus Lindemann înainte ca trupa să facă obişnuitul gest de plecăciune în faţa publicului. Chiar dacă din concert nu au lipsit hiturile „Links 2-3-4″, „Du Hast” şi, în final, mai noul „Pussy”, fanii români s-au declarat dezamăgiţi să nu audă alte melodii de top: „Amerika”, „Ohne Dich” sau „Reise, reise”.
75.000 de oameni la Sonisphere
Potrivit estimărilor Mediafax, în prima zi a festivalului Sonisphere, care a avut ca principal punct de atracţie trupa Manowar, au participat aproximativ 10.000 de spectatori, în cea de-a doua zi, care i-a avut ca invitaţi pe legendarii „The Big Four”, Metallica, Slayer, Megadeth şi Anthrax, au fost prezenţi 35.000 de fani, iar în ultima zi, al cărei cap de afiş a fost Rammstein, au asistat 30.000 de oameni.