Porsche are un plan de a-și electrifica treptat gama de mașini, astfel încât vehiculele electrice să reprezinte 80% din vânzări până în 2030 și va păstra modelul emblematic 911 singurul cu motor cu combustie internă.
Porsche, care nu a conturat anterior planuri de a avea în cele din urmă un singur model de motor cu combustie, este văzută ca fiind strâns asociată cu e-combustibilii datorită unei investiții în compania energetică chiliană HIF Global.
Producătorul auto își va electrifica SUV-ul compact Macan, urmat de mașina sport 718 și apoi de cel mai bine vândut model Cayenne, a declarat liderul echipei Porsche e-fuels, Karl Dums. Porsche 911, reprezentând 13% din vânzări în 2022, este o excepție.
„Strategia noastră este, în primul rând, trecerea la mobilitatea electrică, dar vom produce 911 cât mai mult posibil cu un motor cu ardere”, a spus Dums.
E-combustibilul este fabricat din dioxid de carbon captat și hidrogen produs din surse regenerabile – atunci când arde, reemite CO2, ceea ce susținătorii spun că îl face neutru din punct de vedere al carbonului.
Acesta se adresează mai mult industriei aviației și vehiculelor grele, deoarece mașinile de pasageri vor deveni aproape toate electrice, a adăugat Dums.
Experții în domeniul auto și în afaceri au spus că e-combustibilii vor fi utilizați numai în modele de nișă, de ultimă generație. Principalii producători de automobile vor evita probabil noile modele cu e-combustibil după 2035, pentru că au angajat deja 1,2 trilioane de dolari pentru electrificare.
La fel ca Porsche, Ferrari a susținut o scutire UE pentru e-combustibili – care încă nu a fost finalizată – dar spune că 80% dintre modelele sale vor fi electrice sau hibride până în 2030.
O mulțime de producători de automobile mai mici doresc, de asemenea, să vândă modele de lux, de înaltă performanță, cu e-fuel clienților suficient de bogați pentru a-și permite combustibilul scump, care astăzi poate costa până la 11-12 euro pe litru.